کد خبر: ۵۵۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵ 27 January 2018

تابناک /  بارش برف و باران در مناطق کوهستانی و جلگه ای استان گیلان آغاز شده که با توجه به تشدید فعالیت این سامانه سرد و بارشی از فردا ، ۴۱ اکیپ راهداری گیلان آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، با ورود سامانه سرد و بارشی از روز گذشته به گیلان مناطق کوهستانی و جلگه ای استان شاهد بارش برف و باران است.

اکثر مناطق کوهستانی و گردنه های استان گیلان شاهد بارش برف است و براساس اعلام پلیس راه استان گیلان تردد در این مسیرها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر بوده و از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می شود.

براساس گزارش های رسیده در حال حاضر مناطق ییلاقی ماسال، ماسوله، تالش، روستاهای لشکان، گیری، کشایه، اره چاک، درگاه، توکاس و چاکل، کلایه، درسنک، کلرود، چاکانک و سیزرود رودسر، کلیشم و خورگام عمارلو رودبار، دیلمان در سیاهکل، روستای چملر آستارا، امام زاده اسحاق شفت شاهد بارش برف است.

آماده باش ۲۵ راهدارخانه ثابت و سیار در گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به وضعیت راه های استان، اظهار کرد: جاده پونل به خلخال به علت ریزش بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود است.

محمدرضا نازک کار با اشاره به باز بودن بقیه محورهای استان گیلان، افزود: رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند باید وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به آماده باش کامل نیروهای راهداری از روز گذشته در استان گیلان، گفت: ۴۱ اکیپ راهداری در این مدت به خدمات رسانی می پردازند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطرنشان کرد: ۴۸۲ پرسنل و ۲۷۴ ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک نیز در حال آماده باش بوده و آماده خدمت رسانی در زمان بارش برف هستند.

به گفته نازک کار ۱۶ راهدار خانه ثابت و ۹ راهدار خانه سیار نیز در سطح استان استقرار و آماده ارائه خدمت هستند.

وی با اشاره به آمادگی کامل از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها استان گیلان، گفت: از همه مسئولان ادارات تابعه خواسته شده بود که امکانات و تجهیزات خود را بررسی و آمادگی کامل برای مقابله با بحران های احتمالی طی روزهای آتی را داشته باشند.

پایداری شرایط جوی تا روز دوشنبه در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان در این رابطه با بیان اینکه فعالیت این سامانه از روز شنبه با شدت گرفتن در مناطق جلگه ای نیز به صورت بارش برف است، افزود: طی روزهای آینده با توجه به فعالیت این سامانه پدیده غالب در استان یخبندان، وزش شدید باد و مه گرفتگی است.

بهمن کمانگر با اشاره به اینکه طی روزهای آینده با توجه به این شرایط آبگرفتگی معابر و خیابان ها، بالا آمدن رودخانه دور از انتظار نیست، گفت: از شهروندان در خواست می شود از استقرار در کنار رودخانه ها خودداری کنند.

وی همچنین از رانندگان خواست با توجه به بارض برف در مناطق کوهستانی و گردنه های گیلان از سالم بودن وسایل نقلیه، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کرده و یا از مسافرت های غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه به وضعیت دریا نیز اشاره کرد و یادآورشد: دریا در روزهای آینده برای فعالیت های دریانوردی و صید نامناسب است.

به گفته کمانگر این شرایط جوی تا روز دوشنبه در استان گیلان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار