رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه این سازمان، بازوی اجرایی قم در پیشبرد اهداف فرهنگی و ورزشی این استان است، گفت: هر شهروند باید نسبت به شهر خود احساس مسئولیت کند.
کد خبر: ۵۵۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 24 January 2018

به گزارش تابناک قم، مجید رفیعی در دیدار مجریان جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب" با آیت‌الله محمد مؤمن قمی که در بیت وی انجام شد، اظهار داشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بازوی اجرایی شهرداری در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این سازمان در سطح شهر به مسائلی پیرامون موضوعات شهروندی می‌پردازد، افزود: این حرکت‌ها متنوع بوده و همیشه مسجد محور عمل شده است، توفیق شده که در خدمت بچه‌های مسجد، بسیج و کانون‌های فرهنگی هستیم و خدماتی را در این سطح انجام داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: در کنار فعالیت‌های معمول مسجد، ابزارها و امکاناتی در اختیار اهالی مسجد قرار می‌دهیم تا جوانان به مساجد جذب شوند و در این زمینه توفیقات خوبی داشته‌ایم که باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید فرآیندی دوساله طی شود تا به سطح مطلوبی برسیم، اظهار داشت: امیدواریم که جوانان مسجدی فارغ از نماز و بحث‌های مذهبی، در مباحث فرهنگی و ورزشی نیز نیازهای خود را بتوانند در مسجد تأمین کنند.

رفیعی با تأکید بر اینکه در موضوعات دیگر نیز بر اساس نیازهایی که وجود داشته باشد اقدام می‌شود، گفت: تمامی این اقدامات با مشارکت نهادهای دیگر استان انجام می‌شود، یکی از این اتفاقات که در شهر قم به دغدغه مسئولان تبدیل‌شده و هزینه‌های زیادی بر افراد و نهادها تحمیل می‌کند، مباحث ترافیکی است که آمارهای نگران‌کننده‌ای در این زمینه مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: هر شهروند باید نسبت به شهر خود احساس مسئولیت کند تا شاهد شهری خوب باشیم، خوشبختانه اتفاقات خوبی در زمینه‌های مختلف رخ‌داده است، اما یک نکته منفی در قم وجود دارد و آن تخلفات رانندگی متعدد است که بازتاب منفی در زائران این شهر مقدس دارد.

وی ادامه داد: از این جهت بود که ما جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب" را با محوریت مباحث ترافیکی و هوای پاک به مدت یک ماه در شهر مقدس قم برگزار کردیم، در این جشنواره نمایشی، هنرمندان با استفاده از فرصت کوتاه چراغ‌های قرمز، در قالب بحث‌های نمایشی، پیام‌های خود را به شهروندان منتقل می‌کنند، این فعالیت‌ها با شعار "از خودمان شروع کنیم" انجام می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه بازخوردهای مثبتی از این جشنواره نمایشی از طرف مردم دریافت کرده‌ایم و ارتباطی میان مردم و مسئولان برقرارشده است، افزود: مردم، احترام گذاشتن به قانون را دوست دارند و شاید برخی کاستی‌ها از طرف مسئولان باشد که باید این کمبودها نیز مرتفع شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: تلاش می‌کنیم که با ابزاری جذاب، مردم را با خود همراه کرده و بتوانیم این معضل را برطرف کنیم، این فرآیند در چندین مرحله ادامه خواهد داشت، همچنین در طرف دیگر در مدارس نیز تیم‌های قوی و جدی از هنرمندان، این آموزش‌ها را از سنین پایین آغاز کرده‌اند، ما درصدد هستیم به‌عنوان مجموعه مدیریت شهری وظیفه خود را در این زمینه انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار