کد خبر: ۵۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 30 June 2015
علی رضا خصوصی: یکصد نفر از نجاتگران و امدادگران هلال احمر گیلان در دوره تخصصی سه روزه حوادث جاده ای و اقدامات پیش بیمارستانی در اردوگاه چاف لنگرود شرکت کردند.
وی ارتقاء امدادگران و تمرین آموخته های آنان برای حضور در پایگاه ها و امدادرسانی مطلوب را از اهداف برگزاری این دوره ها عنوان و اظهار کرد: 30 نفر از نجاتگران در دوره تخصصی حوادث جاده ای و 70 نفر نیز در دوره اقدامات پیش بیمارستانی شرکت کردند.
خصوصی بیان کرد: نجاتگران در دوره بازآموزی 48 ساعته حوادث جاده ای با مباحثی از جمله شرح وظایف امدادگران در پایگاه ، استفاده از ست هیدرولیک و پنوماتیک، آشنایی و کار با خودروهای نجات تیپ یک و دو ، کار با تجهیزات و ابزار نجات کوهستان آشنا شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: امدادگران نیز در دوره اقدامات پیش بیمارستانی 40 ساعته آموزش هایی از جمله اقدامات اولیه ، تریاژ، حمل مصدوم و ....... فرا گرفتند.
به گفته وی، در پایان این دوره تخصصی، 51 نفر از امدادگران پس از امتحان موفق به کسب گواهینامه قبولی شدند که می توانند به عنوان نجاتگر در پایگاه امداد و نجات گیلان به ارایه خدمات بپردازند.
امدادگران هلال احمر پس از گذراندن دوره های امداد و کمک های اولیه و اقدامات پیش بیمارستانی و کسب نمره قبولی به عنوان نجاتگر در پایگاه ها خدمات ارایه می دهند.
استان گیلان دارای بیش از یک هزار و 380 امدادگر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار