تابناک / اولین همایش زلزله ولزوم برنامه ریزی ومدیریت جهت مقابله با آن ، پنجم دی ماه ساعت ١٠ صبح سالن زينبيه در لنگرود برگزارخواهدشد.
کد خبر: ۵۴۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 25 December 2017

تابناک / اولین همایش زلزله ولزوم برنامه ریزی ومدیریت جهت مقابله با آن ، پنجم دی ماه ساعت ١٠ صبح سالن زينبيه در لنگرود برگزارخواهدشد.

بهمن کامکار سخنگوی شورای اسلامی شهرلنگرود عنوان کرد: باتوجه به موقعیت قرارگیری شهرهای شمالی بر روی گسل های زمینی و احتمال وقوع این پدیده طبیعی لزوم برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت را جهت مقابله هرچه بیشتر با زلزله دو چندان می نماید.

به این منظور برگزاری همایش فوق توسط كميسيون عمران وشهرسازى و کمیته عمران شورای پنجم و باهمكارى ارگان های هلال احمر و بهزیستی و آموزش پرورش به عنوان یک برنامه کوتاه مدت آغاز شد.


درمرحله بعد از مشاورین کمیته عمران وشهرسازی کمیسیون شورای پنجم با همکاری سازمان نظام مهندسی و سایر ارگان های مرتبط درخواست خواهیم نمود جهت بررسی موارد مربوط به ایمن سازی ساختمان ها درزمان اخذ پروانه و همچنین نظارت دقیق تر در هنگام مراحل مختلف ساخت ارائه طریق نمایند و به همین دلیل جلسات آتی کمیسیون عمران را با محوریت اندیشیدن به این مهم ساماندهی خواهیم نمود.

وی درادامه و در پاسخ این سوال که هم اکنون هم دستورالعمل ها و مقررات خاصی جهت صدور مجوز ساخت از سوی ارگان های مرتبط وجود دارد ولی آیا ضمانتی هم ازسوی عوامل بر اجرای قوانین وجود دارد یا خیر عنوان کردند:
کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر با داشتن مشاورین و استفاده از تجارب سایر متخصصین این حوزه با جدیت بحث نظارتی اجرای صحیح قانون را در این خصوص پیگیری خواهند نمود.

بهمن کامکار در ادامه عنوان نمود: وقتی ساختمانی بر اساس اصول سبک سازی ساختمان و مصالح سبک ساخته می شود و درهنگام ساخت هم بازرسی ونظارت دقیقی جهت رعایت موارد قانونی انجام شود در حوادثی نظیر زلزله، کمترین خسارت را می بیند زیرا اثر نیروی زلزله بر مصالح سبک به مراتب کمتر از مصالح سنگین است. در نتیجه خسارات مالی ساختمان و خسارات جانی ساکنان آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. در ضمن کاستن از تلفات جانی و مالی در هنگام وقوع حوادث بر سرعت امداد رسانی نیز می افزاید.


وی با اظهار امیدواری جهت اجرای موارد اینچنینی از تمامی مهندسان و مشاوران متخصص دراین زمینه درخواست همکاری نمودو درپایان اظهار داشت میتوان با درنظر گرفتن تمهیدات اولیه و اصولی خسارت حوادث طبیعی را به کمترین میزان تقلیل داد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار