سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛
دنیای ما روز به روز ماشینی تر و پیچیده تر می شود. همه چیز تخصصی شده و روابط آدمها نیز تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته است. امروز یک نفر نمی تواند از پس همه کارها برآید. و برای هر مسئله ای باید به متخصص مربوطه مراجعه کند. در این میان ، مسائل خاص انسان که در واقع محور زندگی هست ، به حاشیه رانده شده و از آن غفلت شده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ 28 June 2015
تابناک گیلان: دنیای ما روز به روز ماشینی تر و پیچیده تر می شود. همه چیز تخصصی شده و روابط آدمها نیز تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته است. امروز یک نفر نمی تواند از پس همه کارها برآید. و برای هر مسئله ای باید به متخصص مربوطه مراجعه کند.

در این میان ، مسائل خاص انسان که در واقع محور زندگی هست ، به حاشیه رانده شده و از آن غفلت شده است. همه تکنولوژی ، صنعت و رفاه برای آدمی است، ولی آن بخشی از علم که مربوط به مهارت های زندگی و آرامش انسان است ، مورد چشم پوشی  قرار گرفته است.

انسان با این همه توانایی هایی که دارد، ولی خسته  و تنهاست. و مهارتهای لازم برای استخراج این گنج عظیم که در وجودش نهفته است را ندارد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: متاسفانه امروزه خانواده‌ها به دلیل درگیر شدن در مباحث اقتصادی کمتر فرصتی برای آموزش فرزندان دارند.

یونس رنجکش در مراسم افتتاح مرکز ترک اعتیاد در ماسال، اظهار کرد: حضور مدیران استان در مراسم افتتاحییه یک مرکز ترک اعتیاد یک پیام روشن و واضح می‌تواند داشته باشد و آن اهمیت دادن به این بلای خانمان‌سوز از سوی دولتمردان است و اینکه در فکر رفع این دغدغه اجتماعی هستند.

وی افزود: مسئولان با تمام توان از کسانی که در مسیر رفع این نگرانی‌های تولید شده قدم بر می‌دارند حمایت کرده و می‌کنند.

وی ورود به عرصه مصرف مواد مخدر را ناشی از عوامل مختلفی دانست و گفت: برای پیشگیری و درمان این معضل اجتماعی اقدامات متعددی باید انجام شود که متاسفانه ، هزینه‌های فراوانی نیز باید صورت گیرد تا فرد بیمار و آلوده به مواد مخدر به دامن اجتماع بازگردد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده در چرایی رو آوردن به این بلای خانمان‌سوز، متوجه یک حلقه مفقوده به نام آموزش مهارت‌های زندگی دیده می‌شود که این هم باید جدی گرفته شود و همه باید پای کار بیایند.

وی بخش عمده‌ای از آموزش‌های مهارت زندگی را بر عهده خانواده دانست و یادآور شد: متاسفانه امروزه خانواده‌ها  به دلیل درگیر شدن در مباحث اقتصادی کمتر فرصتی برای بحث آموزشی فرزندان دارند از همین رو شخصی که از چنین کانون‌های خانوادگی وارد اجتماع می‌شود به دلیل نداشتن مهارت‌های لازم قادر نیست در جامعه خود را حفظ کند و با هرکسی رابطه برقرار می‌کند و به دلیل نداشتن قدرت نه گفتن به راحتی درگیر ناهنجاری‌های مختلفی از جمله مواد مخدر می‌شوند.

رنجکش تاکید کرد: باید یک عزم ملی در حوزه آموزش صورت گیرد، خانواده‌ها باید وارد آموزش کانون خود شوند، حساسیت‌ها افزایش پیدا کند، و در این مسیر می‌توان با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد یک عزم ملی ایجاد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار