کد خبر: ۵۳۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 04 December 2017
حل مشکلات صادرکنندگان کشور تعامل همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

تابناک / مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: حل مشکلاتی که صادرکنندگان با آن مواجه هستند تعامل چندجانبه همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، مسعود کمالی اردکانی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: برای حل مشکلات صادرکنندگان تعامل چند جانبه همه دستگاه‌ها نیاز است.

کمالی اردکانی اعلام کرد: سازمان توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی به‌عنوان متولی امر توسعه صادرات در کشور در سال 96 توانست بسته حمایتی از صادرکنندگان کشور را تهیه و تدوین کند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: این دفتر در طول چند ماه گذشته و با برقراری ارتباط با بیش از 100 اتحادیه به بررسی مشکلات صادرات پرداخته است.

کمالی اردکانی خاطرنشان کرد: مشکلات صادرات در کشور به سه بخش مشکلات زیرساخت‌های تجاری، مشکلات نهادهای درگیر صادرات و مشکلات در حوزه بازارهای داخلی تقسیم می‌شوند.

وی حمایت‌های این سازمان را برشمرد و گفت: اعزام هیئت‌های تجاری، توسعه برند، تامین دفاتر در خارج از کشور و برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی از جمله اقداماتی است که در این راستا به انجام رسیده است‌.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه و تجارت ایران بیان داشت: فعال کردن رایزن‌ها در بازارهای هدف به لحاظ ارزیابی دقیقی که دارند می‌تواند کمک شایانی به صادرکنندگان در خارج از کشور باشد.

کمالی اردکانی به افزایش تعرفه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش تعرفه‌ها در بازارهای خارجی نیازمند تعامل و پیگیری‌های زیادی است که همه این موارد در کمیسیون‌های مشترک قابل حل هستند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در این نشست گفت: آمار ریسک صادرات بیش از دو سوم برآورد شده و باید علاوه بر تشویق واحدهای صادراتی نمونه از دیگر واحدهای تولیدی که توان بالایی دارند نیز حمایت‌های لازم انجام گیرد.

هادی تیزهوش تابان با اشاره به جدا بودن دو مقوله صادرات و واردات افزود: وارداتی که به‌منظور تامین مواد اولیه انجام می‌شود مفید است اما وارداتی که منجر به ضربه خوردن صادرات کشور می‌شود برای اقتصاد کشور مضر و مخرب است.

وی بر عدم موازی‌کاری‌ در تشکیل واحدهای صنعتی ابراز داشت: از سازمان صنعت، معدن ‌ و تجارت استان می‌خواهیم دقت بیشتری در این‌باره داشته و تشکیل واحدهای صادرات‌محور را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: بدیهی است که بسترسازی و کمک‌های دولت در بحث صادرات بسیار مشوق خوبی بوده و پیشنهاد ما این است که برای کالاها کد صادراتی صادر شود.

وی با اشاره به حرکت‌هایی که برای توسعه صادرات انجام گرفته افزود: سرای تجاری ایران در آستاراخان با 14 اتاق بازرگانی شکل گرفته که در ابتدای سال میلادی همه امکانات آن در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار