کد خبر: ۵۳۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ 04 December 2017
تابناک / رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به برگزاری همایش ملی پژوهش و فناوری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با مسئولیت گیلان گفت: استان گیلان مجری ملی این ساختار به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد علم و فن‌آوری کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، مجید متقی طلب عصر امروز در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری شهرستان بندرانزلی در سالن پایانه مسافربری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گیلان اظهار کرد: همه ما پشتیبان حرکت‌های علم و فن‌آوری هستیم.

وی با تأکید بر اهمیت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری بیان کرد: نباید اجازه دهیم که اهمیت چرخه علم و فناوری و پژوهش محوری ازیادرفته شود و برگزاری همایش‌هایی ازاین‌دست کمک شایانی در برای ایجاد فضای رقابتی پژوهش در سطح استان می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به برگزاری همایش ملی پژوهش و فناوری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با مسئولیت گیلان گفت: استان گیلان مجری ملی این ساختار به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد علم و فن‌آوری کشور است.

وی بابیان اینکه امیدواریم شاهد حضور تعداد قابل‌توجهی از دوستان پژوهشگر و فن‌آور در آنجا باشیم خاطرنشان کرد: ما در نمایشگاه هفته گذشته در این مکان، سه محصول تازه فن‌آوری شده را با حضور استاندار رونمایی کردیم و نکته جالب آن این بود که هم‌زمان با رونمایی فن‌آوری قرارداد فروش آن نیز با حضور بخش خصوصی انجام شد.

متقی طلب با اشاره به اینکه عقد قرارداد در نمایشگاه تهران پیش‌بینی می‌شود گفت: در سال گذشته 15 میلیارد و 400 میلیون تومان منعقد شد که 70 میلیارد تومان از این مقدار به استان گیلان تعلق داشت.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان نیز در این همایش  اظهار کرد: برای توسعه دانش‌بنیان و فن‌آور باید پژوهش‌های شهرستان محور ایجاد شود.

سید ضیاءالدین میر حسینی افزود: برگزاری جشنواره پژوهش از مرکز استان به شهرستان‌ها اتفاق بسیار مطلوب در حوزه فناوری و پژوهش محسوب می‌شود.

وی گفت: امیدوارم برگزاری همایش‌های فناوری و پژوهشی شهرستان محور بتواند در آینده موجب رقم زدن اتفاقات بسیار خوب برای استان گیلان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار