به گزارش تابناک : مجتبی زینیوند با تاکید بر برنامهریزی برای مشارکت مردم در برنامههای آموزش و پرورش اظهار داشت: توسعه کمی و استفاده از ظرفیتهای استانها و مناطق مختلف کشور برای بکارگیری ظرفیتهای مردمی برای مشارکت در برنامههای آموزش و پرورش در قالب مدارس غیر دولتی در اولویت برنامههاست.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد جذب دانشآموزان در مدارس غیر دولتی خاطر نشان کرد: اکنون 10.18 درصد دانشآموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل میکنند که تا پایان برنامه ششم این میزان به 15 درصد افزایش مییابد.
زینیوند، اولویت و برنامه این وزارتخانه را توسعه کمی مدارس غیردولتی دانست و تاکید کرد: اکنون 1.3 میلیون دانشآموز در 13 هزار مدرسه غیر دولتی تحصیل میکنند که 10.18 درصد کل دانشآموزان کشور است.
وی کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: معتقدیم مدارس غیردولتی باید برای ارتقای کیفیت آموزشی با داشتن برنامه بهبود عملکرد آموزشی و پرورشی باید به مدارس الگو تبدیل شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دیگر باید از مدارس غیر دولتی در بعد کیفی سازی آموزشی الگو بگیرند گفت: باید بعد آموزشی مدارس غیر دولتی بهگونهای کیفی سازی شود که سایر مدارس الگو از آن بگیرند و مردم به این مدارس اعتماد کنند.
زینیوند تاکید کرد: برای رسیدن مدارس غیر دولتی به این هدف راهی به جز کیفیت بخشی به برنامه آموزشی و پرورشی خود ندارند به همین سبب طرح کیفیت بخشی مطرح شده است.
وی از طراحی کارنما برای مدارس غیر دولتی خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای تقویت امور کیفی مدارس غیر دولتی، طرح کارنما برای این مدارس طراحی شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انعقاد تفامنامه با استانها در اجرای طرح کارنما بیان کرد: در اجرای طرح کارنما تفاهم نامهای با استانها امضا میشود که مدارس غیر دولتی هم برنامه عمل کنند و هم در راستای تقویت امور کیفی خود به امور فرهنگی، پرورشی و تربیتی بیشتر بپردازند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 158هزار دانش آموز در مدارس از راه دور تحصیل میکنند گفت:رویکرد ما استفاده از روشهای نوین تدریس ،آموزشهای الکترونیکی برای افزایش و تقویت توانمندسازی دانشآموزان است.
وی با تاکید بر توجه برنامه فرهنگی، تربیتی و پرورشی مدارس غیر دولتی خاطر نشان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بخش دوم طرح کیفیت بخشی توجه به برنامههای فرهنگی، تربیتی و پرورشی است.
زینیوند، آشنایی دانشآموزان با آموزههای غنی اسلامی را از دیگر رویکردهای مدارس غیردولتی دانست و تاکید کرد: در اجرای این طرح در دانشآموزان این مدارس هویت دینی و ملی تقویت و براساس سبک ایرانی - اسلامی و هویت دینی و ملی تربیت میشوند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، توسعه کتاب و کتابخوانی را از دیگر برنامههای این سازمان دانست و گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد علاقه و انس به کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان است.
منبع: تسنیم