تابناک گیلان / به منظور کاهش هزینه‌های تولید و افزایش تولید در واحد سطح، دو پروژه زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی در دو روستای شهرستان ساری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹ 18 November 2017
کوتاه از شهرستان‌ها

افتتاح دو پروژه
 
تابناک گیلان /  به منظور کاهش هزینه‌های تولید و افزایش تولید در واحد سطح، دو پروژه زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی در دو روستای شهرستان ساری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
فرزین فرهادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: با اعتبار 770 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و آورده شخصی دو پروژه طرح انتقال آب با لوله پی‌وی‌سی به طول 160 متر به همراه تاسیسات آبگیری و سازه‌های حوضچه بتنی در روستای چله بن کیاسر و طرح کانال انتقال آب در روستای سیاهدشت علیا به طول 86 متر افتتاح شد و مورد بهره‌برداری اهالی قرار گرفت.
اختصاص 43 درصد اعتبارات
* از مجموع حدود 11 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی مصوب تاکنون 4 هزار و 700 میلیارد ریال معادل 43 درصد از اعتبارات مصوب به استان مازندران تخصیص یافته که در صورت تخصیص کامل یک هزار و 100 پروژه عمرانی مازندران در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل 2 هزار و 338 پروژه عمرانی نیمه کاره استان مازندران را افزون بر 23 هزار و 780 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌های عمرانی حدود 40 درصد است و اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پروژه‌هایی است که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی و توجیه اقتصادی و اجتماعی دارند.
محمود نوربخش مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره مازندران را آبرسانی به شهرها و روستاهای غرب و شرق استان، طرح زهکشی سد البرز، هراز و بهسازی و دو خطه کردن محورهای قائم‌شهر؛ کیاکلا و بهنمیر و‌ جاده قدیم آمل- بابل ذکر کرد.
88 خانه بوم‌گردی
بندرعباس- خبرنگار کیهان: مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: 88 خانه بوم‌گردی در استان هرمزگان و منطقه آزاد قشم وجود دارد.
محسن ضیایی گفت: خانه‌های فعال بوم‌گردی هرمزگان در شهرهای ایسین، کنگ، پارسیان، قشم، بندرعباس و جزیره هرمز قرار دارد.
وی افزود: به متقاضیان راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی تسهیلات 100 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.
ثبت‌نام کارآفرینان
* مدیرکل کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: 307 کارآفرین در دوازدهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر سال 96 ثبت‌نام کرده‌اند.
«هادی ابراهیمی» افزود: ثبت‌نام از متقاضیان دوازدهمین جشنواره استانی، همزمان با سراسر کشور، یازدهم شهریور در استان آغاز شد که با توجه به مهلت یک ماهه و تمدید آن تا پایان مهرماه، 307 فعال اقتصادی در سطح استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی با ثبت‌نام در این سامانه، آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کردند.
تکمیل 90 حلقه چاه نفت
اهواز- خبرنگار کیهان: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل 90 حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق مختلف خشکی و دریایی کشور در سال جاری خبر داد.
حمیدرضا خوشایند گفت: از این تعداد چاه 37 حلقه توسعه‌ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و 37 حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی شرکت بیشترین تعداد در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب استقرار دارد،‌ افزود: از تعداد 90 حلقه چاه 68 حلقه شامل 29 حلقه توسعه‌ای توصیفی و 39 حلقه تعمیری در میادین تحت سرپرستی شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز تابع این شرکت حفر شده است.
سازه‌های پیش‌ساخته در مدارس
قزوین- خبرنگار کیهان: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: 15 واحد آموزشی در نقاط مختلف استان دارای سازه‌های پیش‌ساخته هستند.
عسگر علی جوانبخت کیفیت برتر مصالح، قابلیت نصب سازه با سرعت بالا و کمترین زمان ممکن، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، قابلیت جابه‌جایی و استفاده دوباره در محلی دیگر بدون هدرروی مصالح، امکان نصب در هر شرایط آب و هوایی و مقاومت مطلوب در برابر زلزله تا هشت ریشتر را از جمله مزایای فضاهای پیش‌ساخته خواند.
وی افزود: در حال حاضر سازه مدارس روستاهای میانبر ناحیه 2 و کیخنان ناحیه یک نیز پیش‌ساخته هستند که تحویل آموزش و پرورش و دانش‌آموزان خواهد شد.
دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی
رشت- خبرنگار کیهان: دادستان کل کشور اظهار داشت: گیلان با دارابودن منابع سرشار خدادادی اعم از جنگل، مرتع و دریا از وضعیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو از دادستان‌های سراسر این استان می‌خواهم تا اجازه ندهند حتی یک وجب از اراضی ملی و منابع طبیعی گیلان مورد تصرف و دست‌اندازی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام منتظری مهم‌ترین وظیفه دادستان‌ها را دفاع از حقوق عامه با حضور در صحنه اجتماع دانست و افزود: دادستان‌ها وظیفه دارند به عنوان مدعی‌العموم هرجا که حقی از مردم یا بیت‌المال ضایع شد، برخورد قانونی لازم را انجام دهند ضمن آنکه کوتاهی مسئولان در انجام وظایفشان نیز باید توسط دادستان‌ها بدون هراس و فارغ از جوسازی‌ها مورد مطالبه‌گری قرار گیرد.
بحران آب
همدان- خبرنگار کیهان: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش 63 درصدی میزان بارش‌هاد در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: وضعیت آب در همدان رضایت‌بخش نیست.
منصور ستوده با اشاره به اینکه بارش‌های استان در مدت مشابه سال گذشته 16 میلی‌متر و متوسط بلندمدت 34 میلی‌متر بوده است، افزود: میزان بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت 83 درصد کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد:‌ از ابتدای سال آبی 97-96 در ایستگاه‌های مبنا تاکنون 6 میلی‌متر بارش باران در سطح استان همدان رخ داده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان بر حفاظت جدی از منابع موجود آب تاکید کرد.
پلمب 256 واحد صنفی
* مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان از کشف و امحای 46 هزار و 341 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در هفت ماهه امسال از مراکز تهیه، توزیع و عرضه غذا در همدان خبر داد و گفت: 256 واحد صنفی پلمب و 342 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
حسین خالقی‌مجد افزود: از ابتدای امسال تاکنون 29 هزار و 659 مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه غذا در همدان انجام شده است.
وی تصریح کرد: از تعداد بازرسی‌های صورت گرفته 342 متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌‌اند.
نجات 4 بیمار
بابل- خبرنگار کیهان: رضا ابراهیمی جوان 25  ساله اهل روستای درازکلای بابل با موتور سیکلت در کمربندی امیرکلا دچار سانحه گردید که تلاش بی‌وقفه پزشکان و تیم درمانی بیمارستان شهید بهشتی برای نجات جان وی بی‌نتیجه ماند و با رضایت خانواده‌اش اعضای بدن این جوان به بیماران نیازمند هدیه شد.
قلب، کبد و دو کلیه، ابراهیمی به بیماران نیازمند اهدا شد.
صدور سند برای اراضی موقوفه
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در این استان حدود 45 هزار رقبه وجود دارد گفت: 30 درصد این موقوفات دارای سند مالکیت است.
حجت‌الاسلام رضا صادقی با اعلام اینکه هنوز 70 درصد رقبه‌های استان اصفهان بدون سند هستند افزود: در سال جاری سهمیه استان برای سنددار کردن رقبه‌ها هفت هزار رقبه است.
وی با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک همکاری خوبی را برای تثبیت موقوفات داشته است تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 600 رقبه در استان اصفهان سند مالکیت صادر شده است.
آزادی 51 محکوم مالی
تبریز- خبرنگار کیهان: امسال 51 نفر از محکومین مالی در آذربایجان شرقی با پرداخت 2 میلیارد و 300 میلیون ریال، از زندان آزاد شدند.
«محبوب علی‌لو» سرپرست معاونت شوراهای حل اختلاف دادگستری آذربایجان شرقی گفت: 22 نفر با کمک خیرین و 29 نفر با کمک‌های ستاد دیه و رسیدگی به امور زندانیان استان، آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار