کد خبر: ۵۲۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸ 17 November 2017
اتفاقات هفته
 
تابناک / همدلی جامعه ورزش با زلزله زدگان غرب کشور، دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال و مشخص شدن تیم‌های دارای مجوز حرفه‌ای مهمترین اتفاقات این هفت روز را رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ای که زلزله کرمانشاه، تلفات مالی و جانی زیادی برای هموطنان مان در غرب کشور ایجاد کرد، خیلی از اقدامات ورزشی ها در راستای کمک به آنها انجام شد مثل اقدامی که کیانوش رستمی و ساره جوانمردی برای حراج مدال طلای خود در المپیک ریو انجام دادند و گلریزانی که برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی با حضور چهره های ورزشی انجام شد. 

در این هفته اما تیم ملی فوتبال در دیداری دوستانه صاحب پیروزی شد، از میان تمام تیم های فوتبال تنها برای هفت تیم مجوز حرفه ای صادر شد، زمان انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شد و ... 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

رحیمی دوباره نایب رئیس هندبال آسیا شد
مجمع انتخاباتی کنفدراسیون هندبال آسیا جمعه گذشته در آنتالیا ترکیه برگزار شد که علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون کشورمان به عنوان نایب رییس کنفدراسیون هندبال آسیا انتخاب شد. رحیمی پیش از این هم توانسته بود در آسیا عهده دار مسئولیت های مختلف باش از جمله نایب رئیسی آسیا باشد.

حضور نصف و نیمه شطرنجبازان ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال جهان 
در این هفت روز ورزش مسابقات شطرنج زیر ۲۰ سال جهان به میزبانی ایتالیا آغاز شد.  سارا خادم‌الشریعه، محدثه علیجان‌ زاده و آرین غلامی به عنوان تنها نمایندگان ایران در این رقابت ها حضور دارند. البته قرار بود  ایران  با تیمی هفت نفره عازم ایتالیا شود اما صادر نشدن روادید باعث شد پرهام مقصودلو، مسعود مصدق‌پور، سید خلیل موسوی و آرش طاهباز از این سفر بازبمانند. 

تعیین زمان انتخابات کمیته ملی المپیک 
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در هفتاد و سومین نشست خود که شنبه گذشته برگزار شد، در مورد زمان برگزاری انتخابات جدید این کمیته به توافق رسیدند. بر این اساس مقرر شد این انتخابات دوشنبه ۲۵ دی ماه برگزار شود. دوره چهار ساله اعضای فعلی هیات اجرایی و هیات رئیسه کمیته ملی المپیک ۳۰ دی ماه به پایان می رسد. بر اساس تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک انتخابات این کمیته ساعت ۱۴ زمان مقرر (۲۵ دی ماه) در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می شود. 

انتصاب مدیر روابط عمومی برای فدراسیون فوتبال 
طی حکمی از سوی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال یکشنبه گذشته علی جوادی به عنوان مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال منصوب شد. علی جوادی که از روزنامه نگاران باسابقه ورزشی است و سابقه سردبیری روزنامه های مختلف از جمله خبرورزشی را دارد، پیش از این نیز یک بار در دوره محمد دادکان به عنوان مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال فعالیت کرده است. 

۹ مدال کونگ فو کاران ایران در مسابقات قهرمانی جهان 
هفتمین دوره رقابت های کونگ فو قهرمانی جهان با کسب ۹ مدال شامل یک مدال طلا، دو نقره و ۶ برنز برای تیم ایران به پایان رسید. این رقابت ها با حضور ۳۸۰۰ ورزشکار از ۵۷ به میزبانی چین در شهر «امی شان» برگزار شد. شده بود با شناخت نفرات برتر به اتمام رسید. در جریان این رقابت ها سعید عطازاده یک مدال طلا و یک برنز کسب کرد. مهدی رمضان زاده و حامد کاتوزی دو مدال نقره به دست آوردند. حسن قاسمی (۲ مدال، مهدی حیدری، زهرا روحی و محسن روزبهانی هم هر کدام یک  مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کردند. 

کسب یک مدال طلا و سه مدال نقره توسط تیم های کاناپولو ایران در آسیا 
مسابقات قهرمانی کاناپولو قهرمانی آسیا در مالزی، یکشنبه گذشته با کسب یک مدال طلا و سه مدال نقره برای تیم های ایران به پایان رسید. در این رقابت ها تیم ملی مردان ایران در رده سنی بزرگسالان صاحب مدال طلا شد. تیم ملی بانوان در رده سنی بزرگسالان همراه با تیم های دختران و پسران جوان هم به مدال نقره دست یافتند. 

ایران در سید یک جام ملت های فوتسال آسیا قرار گرفت 
مرحله انتخابی فوتسال جام ملتهای آسیا با برگزاری مسابقات منطقه غرب آسیا دوشنبه گذشته به پایان رسید و چهره ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات مشخص شد. بر این اساس و در سیدبندی تیم ها، ایران در کنار چین تایپه، ازبکستان و تایلند در سید یک مسابقات قرار گرفت. مسابقات جام ملتهای آسیا از ۱۷ تا ۲۹ بهمن ماه به میزبانی چین تایپه برگزار می شود.

قهرمانی پتروشیمی در نیم فصل لیگ بسکتبال 
نیم فصل نخست مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور دوشنبه گذشته پس از ۸ هفته رقابت میان ۹ تیم شرکت کننده با قهرمانی بدون باخت پتروشیمی به پایان رسید. در پایان این مرحله از مسابقات تیم های شهرداری تبریز، نفت آبادان، مهرام تهران، نیروی زمینی، دانشگاه آزاد، یس آل گرگان و رعد پدافند خوزستان در رده های دوم تا هشتم قرار گرفتند. شهرداری گرگان هم به عنوان تنها تیم بدون برد در قعر جدول رده بندی باقی ماند. 

حراج مدال طلای کیانوش رستمی و ساره جوانمردی 
کیانوش رستمی که در بازی های المپیک ریو موفق به کسب مدال طلای مسابقات وزنه برداری شد، این مدال را برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به حراج گذاشت. مشابه همین کار توسط ساره جوانمردی هم انجام شد. 

برتری تیم ملی فوتبال در دیدار دوستانه برابر ونزوئلا 
تیم ملی فوتبال که چند روز قبل در دیداری تدارکاتی برابر تیم دوم پاناما به برتری رسیده بود دوشنبه گذشته در شهر نایمخن هلند به مصاف تیم ملی ونزوئلا رفت و به برتری یک بر صفر رسید. علیرضا جهانبخش در دقیقه ۵۶ برای ایران گل زد. ملی پوشان کشورمان که در اردوی آماده سازی اروپا حضور دارد در حالی به مصاف تیم ونزوئلا رفت که در دیدار برابر پاناما محک جدی نخورد و علاقمندان به فوتبال امیدوار بودند در این دیدار ملی پوشان ایران محک جدید بخورند و تحت فشار قرار بگیرند اما این اتفاق رخ نداد. 

صدور مجوز حرفه ای برای تنها هفت تیم ایرانی 
کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران پس از بررسی های لازم تنها هفت باشگاه را برای کسب مجوز حرفه ای تایید و تیم ها را در سه گروه دسته بندی کردند. این گروه بندی ها اینگونه است: 

۱- گروه ‏A‏ شامل باشگاههای پرسپولیس ، استقلال تهران ، تراکتور سازی تبریز ، ذوب آهن اصفهان ، گسترش ‏فولاد تبریز ، فولاد خوزستان و سایپای تهران می باشد که با توجه به فرآیند رسیدگی موفق به کسب مجوزحرفه ای ‏گردیده اند.‏‏

۲- گروه ‏B‏ شامل باشگاههای فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ، پیکان تهران و صنعت نفت آبادان می باشد که با توجه ‏به فرآیند رسیدگی موفق به کسب مجوز ملی گردیده اند.‏‏

۳- گروه ‏C‏ شامل باشگاههای استقلال خوزستان ، نفت تهران ، پدیده طلایی خراسان ، سیاه جامگان مشهد ، ‏پارس جنوبی جم و سپید رود رشت می باشد که با توجه به فرآیند رسیدگی موفق به کسب مجوزحرفه ای و مجوز ملی نگردیده اند.‏

همدلی جامعه ورزش با زلزله زدگان 
به دنبال وقوع زلزله در کرمانشاه که تلفات مالی و جانی زیادی را به همراه داشت، جامعه ورزش کشور در حمایت و یاری رساندن به زلزله زدگان وارد گود شد. ورزشکارانی مانند کیانوش رستمی و ساره جانمردی مدال طلای خود در بازی های المپیک و پارالمپیک را به حراج گذاشتند. گروهی از کشتی گیران کشورمان عازم کرمانشاه شدند و روز چهارشنبه هم با همت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و دو باشگاه پرسپولیس استقلال، مراسم گلریزان در مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد. 

علی دایی و حمید استیلی، کشتی گیران و اهالی فوتبال و بسیاری از چهره های شناخته شده دست به دست هم دادند و کمک های زیادی را برای اهالی زلزله زده کرمانشاه ارسال کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار