کد خبر: ۵۲۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 16 November 2017
تابناک / مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گفت: نخستین جشنواره ملی مطبوعات به‌میزبانی منطقه آزاد انزلی در استان گیلان برگزار می‌شود.

کریم خورسندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تاکید بر لزوم حمایت از اصحاب رسانه و جامعه خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی مطبوعات در استان گیلان و به‌میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان ضمن تشریح شرایط شرکت آثار اصحاب رسانه در این جشنواره گفت: آثاری در این جشنواره مورد بررسی قرار می‌گیرند که از اول آبان 95 تا پایان آذر 96 در یکی از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز به انتشار رسیده باشند.

خورسندی با اعلام اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌بایست آثار خود را تا 7 دی ماه امسال به دبیرخانه جشنواره واقع در خانه مطبوعات استان گیلان ارسال کنند اعلام کرد: اختتامیه این جشنواره در تاریخ 5 بهمن امسال در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تکمیل فرم شرکت در جشنواره در هنگام ارائه آثار خاطرنشان کرد: فرم شرکت در جشنواره در اختیار خبرگزاری‌ها و مطبوعات قرار داده شده است و شرکت کنندگان می‌توانند این فرم را از سایت خانه مطبوعات گیلان نیز دریافت کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان با اشاره به لزوم شرکت و همکاری رسانه‌های گیلان در این جشنواره اعلام کرد: نمایشگاه رسانه‌های استان گیلان در حاشیه‌ این جشنواره و در روزهای 3، 4 و 5 بهمن ماه در منطقه آزادانزلی برگزار می‌شود.

خورسندی اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی مطبوعات استان گیلان در هفت بخش گزارش، سرمقاله و یادداشت، مقاله، تیتر، مصاحبه، عکس و بخش ویژه با عنوان نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه ملی منطقه‌ای و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف و محورهای برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره با رویکرد فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی با موضوع اقتصادمقاومتی، نقش رسانه‌ها در تقویت باورهای دینی و فرهنگ‌سازی و نقش رسانه‌ها در جهت‌دهی و ارائه راهکار و حل معضلات در حوزه تولید و اشتغال برگزار می‌شود.

خورسندی گفت: تاثیر گفتمان‌سازی رسانه‌ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت طلاق و اعتیاد و تاثیر مبانی فکری میرزا کوچک‌خان در شکل گیری و استمرار نهضت جنگل و تاثیر قیام میرزا در آینده گیلان و کشور از محورهای دیگر برگزاری این جشنواره است.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان ضمن  معرفی جوائز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر این جشنواره اعلام کرد: به سه نفر برتر هر رشته لوح تقدیر، تندیس و به ترتیب جایزه نقدی 15 میلیون ریالی، 10 میلیون ریالی و 7 میلیون و 500 هزار ریالی اعطا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار