آخرین خبرها از شهردار سابق رشت ؛
تابناک / سه ماه از آغاز به فعالیت شوراهای شهر و روستا در کشور می‎گذرد بعد از کش و قوس‎های فراوان مردم انتظار دارند شورا و شهرداری با عزمی راسخ به فعالیت‎های مرتبط به حوزه شهری بپردازند اما هنوز مرکز گلستان در مدیریت شهری خود بلاتکلیف است.
کد خبر: ۵۲۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 15 November 2017
تابناک / سه ماه از آغاز به فعالیت شوراهای شهر و روستا در کشور می‎گذرد بعد از کش و قوس‎های فراوان مردم انتظار دارند شورا و شهرداری با عزمی راسخ به فعالیت‎های مرتبط به حوزه شهری بپردازند اما هنوز مرکز گلستان در مدیریت شهری خود بلاتکلیف است.

مدیریت شهری در مرکز گلستان از دوره قبل با انتخاب حسین صادقلو به عنوان شهردار وقت، به یکی از جنجال انگیزترین بحث‎ها در فضای رسانه‎ای استان تبدیل شده بود. تنها بعد از چندماه از انتخاب صادقلو به عنوان شهردار گرگان که مورد تأیید اکثر قریب به اتفاق اعضای شورای شهر بود عده محدودی از اعضا بحث قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را مطرح و خواستار برکناری صادقلو از مسند شهرداری شدند، اگرچه این موضوع در دوره چهارم شورا تا چند ماه پیش قبل از انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر هم چنان در رأس پرحاشیه‌ترین اخبار مربوط به جلسات شورای شهر گرگان محسوب می‎شد اما انتظار می‎رفت با انتخاب شورای پنجم حاشیه‎ها کمتر شده و شاهد همدلی و همرنگی بین ترکیب اعضای شورای شهر باشیم.

در حالیکه ترکیب اعضا یا بهتر است بگوییم لیست حامیان شهردار در پنجمین دوره شورای شهر گرگان با حمایت و پشتیبانی مردم از اقبال مناسبی برخوردار بود، اما این پارلمان محلی که به عنوان حامیان شهردار در میان مردم شناخته شده  و به واسطه این امر  آرای خوبی نیز کسب کرده‎ بودند بعد از چند روز از شروع به کار خود در مدتی بسیار کوتاه متوجه عدم صلاحیت صادقلو به عنوان شهردار گرگان در دوره جدید شدند.

صادقلو رفت تا شورای شهر گرگان مهمترین الویت کاری خود را به انتخاب شهرداری که به گفته اعضای شورا برازنده و لایق مردم گرگان است را به نحو احسن انجام دهند و در نهایت سید محمدعلی ثابت‌قدم شهردار سابق رشت به عنوان فرد مورد نظر برای تصدی‌گری مسند شهرداری در گرگان انتخاب شد.

حالا بعد از یک ماه از انتخاب ثابت قدم ،به تازگی اخباری مبنی بر حکم جلب سیار در خصوص بدهی مالی وی در فضای مجازی منتشر شده است خبری که قبل از تکیه زدن ثابت‌قدم بر کرسی شهرداری حاشیه‎های فراوانی برای او به وجود آورد با این وجود حدود سه ماه از آغاز به فعالیت شوراهای شهر و روستا در کشور می‎گذرد بعد از کش و قوس‎های فراوان مردم انتظار دارند شورا و شهرداری با عزمی راسخ به فعالیت‎های مرتبط به حوزه شهری بپردازند اما هنوز مرکز گلستان در مدیریت شهری خود بلاتکلیف است و این امر موجب نارضایتی مردم گرگان شده است.

*بلاتکلیفی وضعیت شهرداری در گرگان

در همین رابطه یک شهروند گرگانی در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بعد از گذشت سه ماه از فعالیت شورای شهر جدید، مدیریت شهری مرکز استان تنها با فردی که عنوان سرپرست شهرداری را یدک می‎کشد، اداره می‎شود.

الف- کریمی تصریح کرد: متأسفانه از دوره پیش بحث انتخاب شهردار به عنوان یکی از بحث‎های حاشیه‎ای مدیریت شهری گرگان تبدیل شده بود و تا به امروز این بحث و در  آغاز به کار شورای جدید هم‎چنان در صدر اخبار مربوط به مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: من به عنوان یک شهروند گرگانی و یکی از افرادی که در انتخابات شورای شهر شرکت داشتم انتظار دارم فردی که به عنوان شهردار انتخاب شده است هر چه زودتر فعالیت‎های عمرانی خود را آغاز کند چند ماهی می‎شود شاهد هیچ نوع فعالیت عمرانی در سطح گرگان نیستیم.

این شهروند گرگانی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته تغییر در سطح شهر به طور کامل مشهود بود اما در  چند ماه اخیر گویی شهر گرگان به خواب زمستانی فرو رفته است.

کریمی با بیان اینکه مردم انتظار دارند شاهد پیشرفت شهرشان باشند، افزود: اگر شهر از لحاظ زیباسازی و عمرانی پیشرفت کند به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری تبدیل شده و می‎تواند ایجاد اشتغال و درآمد برای این شهر و استان داشته باشد.

وی افزود: انتظار داریم شورای شهر گرگان که در واقع نماینده مردم هستند و با رأی مردم امروز بر صندلی‎های شورا تکیه زده‎اند فراموش نکنند اگر مشکلی در خصوص انتخاب شهردار جدید وجود دارد با صراحت و شفافیت با مردم گفتگو کنند و بیش از این موجب بلاتکلیفی در وضعیت مدیریت شهری مرکز استان نشوند.

*منتظر تأیید حکم شهرداری ثابت قدم هستیم

از سویی دیگر سخنگوی شورای شهر گرگان در رابطه با وضعیت شهرداری مرکز استان در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: از شهریورماه سال جاری فردی را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردیم در مجموع کارها با حضور سرپرست در شهرداری روال خوبی دارد اما معتقد هستیم شرایط غیرقابل مقایسه با حضور شهردار قطعی است.

حسین ربیعی تصریح کرد: سرپرست شهرداری اقداماتی که می‎تواند انجام دهد محدود است در واقع بحث تغییرات و قراردادها از عهده وی خارج و برای انجام برنامه‎ها و پروژه‎ها نیاز به حضور شهردار داریم.

وی در خصوص حکم جلب سیار ثابت‌قدم گفت: بعضی افراد منافع فردی خود را به منافع شهر و گروهی ترجیح می‎دهند و به مسائل مطرح شده در فضای مجازی دامن می‎زنند در حالیکه بازخورد چنین رفتارهایی به شهر باز می‎گردد دلیل حکم جلب سیار آقای ثابت قدم بدهکاری مالی بوده اما ایشان اذعان کردند که این امر را برای فرد دیگر انجام داده‎اند و اکنون این پول پرداخت شده است.

سخنگوی شورای شهر گرگان ادامه داد: ما موضوع حکم جلب شهردار جدید را به وزارت کشور اعلام کرده‎ایم و در حال حاضر منتظر تأیید وزارت کشور هستیم اگر وزارت کشور فرد مورد نظر را تأیید نکرد به دنبال فرد دیگری به عنوان شهردار گرگان خواهیم بود.

ربیعی با بیان اینکه موضوع حکم جلب ثابت قدم مربوط به زمان انتخاب وی به عنوان  شهردار گرگان نیست افزود: حکم جلب ایشان برای شانزدهم آبان ماه و بدهکاری برای سال گذشته است ما نمی‎توانیم از چک‎های افراد برای تصدی گری شهرداری استعلام بگیریم ایشان سه ماه پیش شهردار سابق رشت بودند و ما بر اساس عملکرد، وی را برای شهردار گرگان انتخاب کردیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم مشکلات مربوط رفع  تا مدیریت شهری گرگان از این بلاتکلیفی خارج شود مراحل پیگیری برای تأیید حکم شهردار نیز در حال انجام است اگر احتمال رد شدن شهردار از سوی وزارت کشور وجود داشته باشد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به انتخاب شهردار اقدام می‎کنیم.

بر اساس این گزارش، اگرچه سخنگوی شورای شهر گرگان مدعی است در زمان انتخاب ثابت‌قدم هیچ اطلاعی از بدهی مشارالیه نداشتند اما به گفته یک عضو شورای اسلامی شهر گرگان در زمان جلسات غیرعلنی برای تأیید کاندیدا در خصوص مسائل حقوقی از وی سؤالاتی شده و ایشان به صراحت اعلام کرده‎اند که دارای پرونده‎ای در این زمینه نیستند.

به هر حال حسن شهرت یکی از مصادیق تصدی شهرداری محسوب می‎شود و وظیفه شورای اسلامی شهر گرگان که همیشه خود را خدمتگذار و برخاسته از مردم می‎دانند این است که با حساسیت و دقت بیشتری آینده مدیریت شهری گرگان که یکی از شهرهای بزرگ و مهم در شمال کشور محسوب می‎شود را رقم بزنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار