کد خبر: ۵۱۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 29 October 2017
تابناک / رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: اصل کار بسیج رسانه، تربیت و ارتقا نسل جدید رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است و مهم‌ترین رسالت بسیج رسانه، انسجام‌بخشی بین رسانه‌های خوب، ارزشی و اثرگذار وطنی است.

 به گزارش خبرنگار فارس از رشت محسن جعفری امروز در نشست امضاء تفاهم‌نامه پیرامون برگزاری دوره‌های خبرنگاری و آموزش شهروند خبرنگار رشت بابیان اینکه ما به دنبال تربیت و پرورش خبرنگار و رسانه‌های تراز انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: منحصر کردن انقلاب و انقلابی به افرادی که فقط دوران انقلاب رو درک کردند کار اشتباهی است و تقسیم مردم به تندرو و کندرو، سوغات بیگانه و محصول لیبرال دمکراسی است و اینهم که از همه افراد به یک اندازه و درجه، توقع عمل انقلابی داشته باشیم خطاست.

وی بابیان اینکه کار فرهنگی زمان‌بر است، افزود: به برکت انقلاب، قطار جامعه اسلامی به‌سوی پیشرفت و تعالی در حال حرکت است فلذا کارهای بزرگ متعلق به انسان‌های بزرگ است و ممکن است زمان‌بر و نیاز به تلاش و صبر داشته باشد اما شرط اصلی این است که قطار در ریل پیش برود و از ریل خارج نشود.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان افزود: انقلابی بودن تنها به‌ظاهر و لباس نیست بلکه به اندیشه انقلابی و عمل به آن اندیشه انقلابی است.

وی یادآور شد: اصل کار بسیج رسانه، تربیت و ارتقا نسل جدید رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است و مهم‌ترین رسالت بسیج رسانه، انسجام‌بخشی بین رسانه‌های خوب، ارزشی و اثرگذار وطنی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش امپریالیسمی رسانه‌های غربی گفت: امروز در دنیای رسانه‌ای غرب، دیکتاتوری رسانه‌ای حاکم است و با استفاده کلمات و واژگان  زشتی‌ها را به زیبایی و زیبایی را زشت جلوه می‌دهند و ارزش را به ضد ارزش و شکست را به پیروزی تبدیل می‌کنند

رسانه‌های غربی با مهندسی رسانه‌ای و با استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌ها و ابزارهایی مانند ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال مدیریت مخاطب هستند نه خدمت به مخاطب و همچنین به دنبال تغییر ذائقه مردم و تغییر سبک زندگی هستند.

جعفری بر لزوم سواد رسانه‌ای در تراز انقلاب تأکید داشت و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در خط مقدم تحقق وحدت، همدلی و هم‌زبانی در جامعه حرکت کنند و سواد رسانه‌ای یعنی آگاهی بخشی بر مبنای اصول انقلاب که ما به دنبال آن هستیم.

وی در معنای واژه بسیج گفت: بسیج یعنی خدمت بی‌منت و خالصانه و همچنین آتش به اختیاری یعنی انجام کارها عقب‌مانده و زمین‌مانده توسط افراد توانمند و متخصص و کاردان اما هرکس به‌اندازه ظرف وتوانش
وی همچنین تصریح کرد: در تلاشیم تا باتربیت شهروند خبرنگار در طرح سرای محله، خبرنگاران تراز انقلاب در سراهای محله نقش محوری و تأثیرگذار داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به یک دوره خبرنگاری برگزارشده درگذشته، افزود:  بسیج رسانه برای اولین بار پوشش رسانه‌ای از پیاده‌روی اربعین را در دستور کار خود دارد و برای اولین بار کاروان رسانه‌ای متشکل از رسانه‌های مکتوب و مجازی برای پوشش همایش بزرگ و جهانی پیاده‌روی اربعین توسط بسیج رسانه به کربلا اعزام می‌شود.

جعفری به اهم تفاهم‌نامه امضاشده با شهرداری اشاره داشت و گفت: آموزش شفاف نویسی، درست‌نویسی و اصولی نویسی و دوری از هرزه‌نگاری و سیاه نمایی از محوری‌ترین بندهای این تفاهم‌نامه است که طرفین بر آن تأکیددارند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید نقد سازنده در رسانه‌ها صورت بگیرد، گفت: تخصص باید در کنار تعهد قرار بگیرد لذا بسیاری از افراد متخصص در بین رسانه‌ها وجود دارند و باید تعهد نیز در بین اصحاب رسانه تقویت شود چون دغدغه استان ارتقای منزلت خبری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار