معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه مشکلات ترافیکی پردیسان تا پایان امسال مرتفع می شود گفت: با رفع موانع موجود در مرحله دوم و سوم بلوار زائر و نیز تکمیل مرحله سوم بلوار آیت الله بروجردی بخش زیادی از مشکل ترافیکی پردیسان قم برطرف می شود.
کد خبر: ۵۱۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 24 October 2017
به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به روند احداث پروژه ادامه بلوار زائر، افزود: به محض رفع مشکل روشنایی مرحله دوم بلوار زائر تا حد فاصل بیمارستان امام رضا(ع) توسط اداره برق این بلوار به روی شهروندان بازگشایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله سوم این بلوار از حدفاصل بیمارستان امام رضا(ع) تا پردیسان نیز با مشکلاتی مواجه است که همکاری شرکت آب منطقه ای برای رفع این مشکل ها ضروری است. 

معاون شهردار قم با اشاره به آخرین وضعیت بلوار آیت الله بروجردی نیز گفت: مراحل اول و دوم این بلوار تا شهرک قدس تکمیل و افتتاح شده و مرحله سوم یعنی از شهرک قدس تا پردیسان نیز در حال زیرسازی و بتن ریزی است که تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با بازگشایی این بلوار، بخش مهمی از مشکلات ترافیکی پردیسان برطرف خواهد شد و شهروندان از این وضعیت ترافیک رها می شوند

منطقه پردیسان قم با حدود 150 هزار تن جمعیت در 10 کیلومتری قم در حال حاضر تنها یک راه خروجی و ورودی دارد. با بازگشایی مدارس و آغاز دروس حوزه های علمیه، ترافیک سنگینی روزانه در جاده پردیسان به قم حاکم شده است. 

بلوار مرجعیت نیز از جمله طرح های بزرگ قم است که در کاهش ترافیک بلوار الغدیر تاثیر زیادی دارد.این طرح که در سه مرحله پیش بینی شده مرحله نخست آن حدفاصل سه راهی انسجام تا میدان شهید کریمی در ابتدای سال 95 با اعتبار25 میلیارد ریال گشایش یافت. 

مرحله دوم این بلوار نیز در حدفاصل میدان مرجعیت تا شهرک قدس با اعتباری بالغ ‌بر 148 میلیارد ریال در سال جاری به بهره برداری رسید.

زیرسازی مرحله سوم که از شهرک قدس تا پردیسان است نیز در حال انجام می باشد، این طرح با طول 9.5 کیلومتر و عرض 70 متر در حال انجام است.

بلوار زائر نیز طرح دیگری است که از پارکسوار شمالی قم آغاز می شود و پس از عبور از مقابل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، پل‌های نیروگاه، جمهوری و انقلاب تا امتداد بلوار غدیر ادامه دارد.

مرحله اول این بلوار افتتاح شده و مرحله دوم که از مقابل میدان ارتش تا بلوار غدیر و در حریم رودخانه قمرود می باشد هنوز بازگشایی نشده و مرحله سوم نیز با رفع مشکلات و برخی معارض ها گشایش خواهد یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار