مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی البرز با اشاره به وضعیت اشتغال در استان گفت: در حال حاضر بیش از 200 هزار بیکار در استان وجود دارد که با توجه به روند افزایش جمعیت و مهاجرپذیری بالای استان، تعداد آنها روز به روز افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۰۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 02 October 2017
به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی اظهارکرد: درحال حاضر بیش از 32 هزار واحد کارگاهی در استان فعال است‌ که در هریک از این واحدها چند نفر مشغول به‌ کار هستند.
 
وی ادامه داد: براساس قانون‌ کارکارفرمایان موظف به بیمه‌کارگران خود هستند و در غیراین صورت به صورت قانونی با آنها برخورد شده و جریمه خواهند شد.خلیلی با اشاره به تعداد کارگران بیمه شده استان افزود: طبق آخرین آمار رسیده درحال حاضر بیش از 350 هزار کارگر در البرز تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند.
 
این مسئول با اشاره به‌ کاهش حوادث مربوط به‌ کار در استان توضیح داد: با آموزش‌های داده شده به‌ کارگران و همچنین ایجاد ضرورت برای تامین ایمنی محیط‌ کار توسط‌ کارفرمایان، آمار حوادث ناشی ازکار در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌ کاهش قابل توجهی داشته است.
 
بدون شک اگرکارگری حین‌ کار جان خود را از دست دهد، عواقب روحی وعاطفی نامناسبی درخانواده وی به جا می‌ماند.وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال برای این افراد و رساندن میزان بیکاری استان به زیر 10 درصد باید برنامه‌ریزی دقیقی جهت ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود صورت‌ گیرد.
 
 
 
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار