کد خبر: ۴۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 19 June 2015
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات هسته ای گفت: شکی نیست که آمریکا در شرایط کنونی به توافق هسته ای بیشتر از ایران نیاز دارد.

آیت الله موحدی کرمانی طی سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه به موضوع بازرسی مدیریت شده اشاره کرد و گفت: من نمی‌دانم آیا می‌شود افرادی بیایند و از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند و چشم، فهم و درکشان به طور کلی بسته شود.

وی افزود:‌ برای من این نوع بازرسی مبهم است بنابراین همه را سفارش به تأکیدات مقام معظم رهبری می‌کنم که فرمودند به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران، با تأکید بر اینکه در مقابل دشمن باید قدرت نشان داد، گفت: شکی نیست که آمریکا به توافق با ایران بیشتر نیاز دارد بنابراین وقتی مقاومت ملت ایران را درک کرد و فهمید مردم در امر اقتصاد روی پای خود ایستاده‌اند به فرض که این تحریم‌ها هم بماند مردم باز با اقتصاد مقاومتی کارها را اداره می‌کنند. بنابراین در صورت فهم این مقوله‌ها توسط آمریکا آنها به توافق با ایران تن در می‌دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: این یک تصور اشتباه است که بگویند ایران با تحریم‌ها فلج شده و برای تسلیم کردن این کشور باید تحریم‌ها را بیشتر کرد. این مردم با تمام قدرت ایستاده‌اند. 

وی گفت: این اقدامات آمریکایی‌ها نیز اثری نخواهد داشت، همچنان که شاه نیز به این نتیجه رسید کشتار مردم بی‌فایده است. 

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها اگر قدرت ایران را نفهمند توقعات فراوانی بر اساس زیاده‌خواهی‌های خود خواهند داشت، گفت: به اعتقاد بنده تمام این خطرات (بازدید از مراکز امنیتی، نظامی، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و نخبگان) با یک امر متوقف خواهد شد و آن این که باید به آمریکا فهماند که ایران کشوری قوی است و در مقابل این تحریم‌ها و تهدید‌ها سر فرود نخواهد آورد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های دوم نماز جمعه تهران نکاتی را خطاب به گروه مذاکره کننده هسته ای ایرانی تذکر داد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: باید به طرف مقابل( آمریکا) چند مطلب را بفهمانید اول این که مردم ایران پافشاری دارند در رفع تحریم های ظالمانه و این پافشاری بر این است که دین آنها می گوید باید در مقابل ظلم و ظالم بایستید و این تحریم ظالمانه است و فرهنگ ما مقابله با ظالم است.

وی گفت: دشمن بداند با اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های فراوان داخلی روی پای خود ایستاده ایم و تحریم ها اگرچه مشکل ایجاد کرده ولی ایران را فلج نکرده، ایران فرزند محرم و رمضان است و با تمام قدرت ایستادگی می کند.

خطیب جمعه تهران افزود: هیئت ایرانی باید با پشتوانه قوی مردمی مذاکره کند و میدان مذاکره میدان رزم است و رزمنده باید دل دشمن را بلرزاند و ما نیز باید چنین کنیم.

خطیب نمازجمعه تهران همچنین با قدردانی از حضور پرشکوه مردم ایران در تشییع 270 شهید گمنام گفت: مرحبا به این مردم خوب و زمان شناس که چه ارزنده به این عزیزان ابراز وفاداری کردند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: پیام تجلیل مردم این است که ما هنوز به مبانی انقلاب پایبندیم و پیام شهدا نیز این است که در این کشور انسان های فراوانی هستند که آماده اند جانشان را در راه انقلاب اسلامی بدهند.

وی گفت : این تشییع انعکاسی جهانی داشت و تلویزیون هم خوب عمل کرد و صحنه ها و انعکاس خارجی را به خوبی به مردم ارائه داد .

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران گفت : با این سفر روابط دو کشور تحکیم شد و ای کاش جهان اسلام نیز پیوندشان را در برابر دشمن مستحکم می کردند.

وی با اشاره به ادامه حملات به یمن گفت: مقاومت یمنی ها با زبان روزه زیر موشک ها و بمباران عربستان نشان دهنده مقاومت و ایستادگی آنان است و از طرف دیگر لئامت ، شرارت و پستی سعودی هاست که باز دم از اسلام و خادم الحرمینی می زنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: آنها باید خجالت بکشند که این عناوین را به خودشان نبندند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مصوبه مجلس درباره توافق هسته ای گفت: از نمایندگان تشکر می کنم و این مصوبه خیلی خوب بود.

وی همچنین گفت: به مسئولان تذکر می دهم که به 7 اصل مشی امام خمینی (ره) که مقام معظم رهبری به خوبی در مرقد امام تبیین کردند پایبند باشند. مبادا آمریکا که با دست قدرتمند امام و مردم از این کشور رانده شد ، از راهی دیگر وارد شود و خدای ناکرده سلطه آمریکا بار دیگر بر کشور حاکم شود.

آیت الله موحدی کرمانی با توصیه به بهره گیری از ماه مبارک رمضان افزود: رمضان ماهی است که باید خود را طاهر کنیم و با رجوع به خدا و فطرت الهی ، توبه کنیم.

وی با اشاره به این که برای پاک شدن باید آلودگی ها را شناخت ، گفت: برخی از آلودگی ها به قلب و درون مربوط می شود و از قلب آلوده عمل و فکر آلوده شکل می گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به موارد آلودگی های درونی انسان افزود: شک یکی از آلودگی های خطرناک انسان است که اگر فرد درباره سخنان و وعده های الهی شک داشته باشد عذاب الهی سرنوشت اوست.

خطیب نمازجمعه تهران انکار ، نفاق ، کبر ، غرور و سرکشی و تجاوز را از دیگر آلودگی های انسان دانست و گفت: باید قلب و روح را از این آلودگی ها برطرف کرد و به جای آن ایمان به وعده های الهی ، راضی بودن به قضای الهی و عشق به خداوند را در قلب و روح خود مسلط کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی افزود: سرنوشت ها مشخص شده به این معنی که هم باید به لطف خدا امیدوار و هم از سرانجام کارهای زشت خود نگران باشیم .

وی گفت: دقت کنیم که مبادا در کارنامه زندگی ما آزار و اذیت دیگران وجود داشته باشد و مبادا ما را با عنوان منافق و انسانی دو رو خطاب کنند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به هشدارهایی که در قرآن بر آنها تاکید شده است ، افزود: وای بر کسانی که با اشاره چشم خود آبروی انسانی را می برند و وای بر کسانی که پول و مال جمع می کنند در حالی که در همسایگی آنها انسان هایی گرسنه سر به بالین می گذارند.

آیت الله موحدی کرمانی یکی از مصادیق مسلمانانی را که غیر مسلمان نامیده می شوند بی توجهی آنها به امور مسلمین دانست و گفت: سرنوشت انسان هایی که پول جمع می کنند اما در راه خدا خرج نمی کنند جهنم است.

وی افزود: مبادا کسی کاری کند که به انقلاب آسیب برسد و در آن دنیا درباره زیان رساندن به انقلاب از او سوال شود.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: انسان های ناصالح را روی کار آوردن و بی توجهی به فرهنگ دینی منجر به سقوط یک نظام اسلامی مانند آن چیزی که در آندلس اتفاق افتاد ، خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار