کد خبر: ۴۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳ 19 June 2015
امروزه اینترنت بخش جداناپذیر از زندگی معاصر است که گره از بسیاری مشکلات آدمی می‌گشاید.
 
اینترنت امروزه به یک بخش جداناپذیر زندگی تبدیل‌شده است چراکه زندگی روزمره و کار بسیاری از افراد جامعه به اینترنت گره‌خورده است.
 
یکی از معیارهای توسعه هر کشور و استانی، استفاده کمی و کیفی از اینترنت و میزان سرعت آن است و این مسئله در کشور ما و خصوصاً استان ایلام همواره کار کاربران را با مشکل مواجه کرده است.
 
متأسفانه استان ایلام مانند دیگر محرومیت‌ها و دور بودن از امکانات رفاهی‌اش، در حوزه  ی اینترنت نیز مظلوم واقع گردیده که کند بودن و قطعی‌های مکررش، دلیلی بر این مدعاست.
 
به گفته ی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام (در گفت‌وگو با مهر) پهنای باند اینترنت در استان ایلام در تاریخ   ۲۳ مرداد سال ۹۳ افزایش ۵۰ درصدی داشته است که این افزایش هیچ تأثیری درروند لود شدن سایت و یا دانلود برای کاربران نداشته است.
 
البته می‌دانیم استان ایلام در بحث اینترنت فقط مصرف‌کننده است و این مشکل که به بخش زیرساخت مربوط می‌شود عمدتاً از یکی دو استان دیگر تغذیه می گرد و لزوماً در صورت بروز هر مشکلی برای اینترنت در این چند استان، شاهد بروز اختلال در اینترنت استان ایلام نیز خواهیم بود و باید قبول کنیم که این استان در این زمینه توسعه لازم را به خود ندیده است.
 
وضعیت اینترنت استان ایلام بعضی‌اوقات شرایط بسیار بدی را به خود می‌گیرد و حسابی صدای کاربران را به نشانه اعتراض بالا می‌برد؛ کاربرانی که عمدتاً اداری، دانشجو، دانش‌آموز، کارمند و... هستند.
 
آیا کُندی سرویس‌دهی اطلاعات در قرنی که قرن انفجار اطلاعات است، شایسته ی مردمی است که تشنه دانش و دانستن‌اند؟
 
آیا شرم‌آور نیست که پژوهش‌گر ایلامی، در راستای پیش برد تحقیقاتش، با قطعی اینترنت مواجه شود و همیشه برخلاف دیگر پژوهندگان استان‌های کشور دغدغه ی کُندی سرعت یا قطعی اینترنت داشته باشد؟
 
آیا حرکت لاک‌پشتی اینترنت در استان ایلام، دقیقه‌های طلایی زندگی پویندگان دانش را به یغما نمی‌برد؟
 
عدم توسعه زیرساخت‌های مخابراتی استان ایلام باعث ایجاد نارضایتی‌هایی در بین مردم شهرها و روستاهای این استان شده و مردم خواستار رسیدگی جدی به این موضوع و بهبود وضعیت موجود هستند.
 
مسئولان نیز بارها از تلاش برای رفع مشکلات مخابراتی استان ایلام خبر داده‌اند ولی مردم همچنان چشم‌انتظار رفع این مشکلات هستند.
 
این‌گونه دغدغه‌ها نیازمند همتی بیش‌تر از سوی مسئولین است که نسبت به زیرساخت‌ها چاره ای بیندیشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شاکی
|
United States
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
سلام چرا تو استان ایلام هیچ اپراتوری خدمات تری جی ارایه نمیده
حسن
|
United States
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
شما اول فکری ب حال مهاجرت هم استانیها بکنید
تا جمعیت تحصیل کرده و کسانی که نیاز ب امکانات دارند تو خود استان بمونن//نه اینکه برای رفاه حال و امکانات شهرهای بزرگ به اونجا برن....این مشکل از عدم توجه مسولین استان به وضعیت مردم استان هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار