معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد:
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش آموزان اردبیلی به صورت ویژه به رشته تجربی گرایش دارند و ریاضی انتخاب دوم آن ها است.
کد خبر: ۴۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 16 June 2015

به گزارش مهر، شهداد عبداللهی در جلسه تشکیل خانه ریاضیات اردبیل با مقایسه آمار ورودی کنکور دو سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۵۰ دانش آموز در کنکور شرکت کرده بودند که ۱۱ هزار و ۲۴۴ نفر نزدیک به نیمی از آن ها رشته تجربی را شامل می شد.

وی افزود: این در حالی است که از این تعداد چهار هزار و ۲۰۰ دانش آموز صرفا در سال اول کنکور خود بودند و مابقی شامل هفت هزار و ۴۴ نفر را پشت کنکوری هایی تشکیل می دادند که به قصد شرکت در کنکور تجربی و رشته های پزشکی مجددا کنکور می دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در بین شرکت کنندگان کنکور تجربی سال گذشته فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های فنی و مهندسی نیز دیده می شود که به دنبال رشته پزشکی و دندان پزشکی مجددا کنکور داده اند.

عبداللهی با ابراز نگرانی از این موازنه در تشریح وضعیت کنکور امسال اضافه کرد: امسال سه هزار نفر از تعداد کل ورودی کنکور استان کاهش یافت و ۱۸ هزار و ۴۶۲ نفر در کنکور شرکت کردند.

به گفته این مسئول از کل سه هزار نفر کاهش فقط ۶۰۰ نفر در رشته تجربی بوده و دو هزار و ۴۰۰ نفر از تعداد شرکت کنندگان ریاضی و انسانی کاسته شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با تاکید به اینکه ریاضی به ویژه در بین دانش آموزان دوم متوسطه جایگاه دوم را دارد به ضرورت برنامه ریزی جهت تشویق و ترغیب دانش آموزان به این رشته تاکید کرد.

عبداللهی راه اندازی خانه ریاضیات را فرصت مغتنمی برای استان دانست که می تواند محل گردهمایی معلمان، دانش آموزان و دانشجویان بوده و زمینه بازنگری به علم ریاضی از یک پنجره جدید است.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز تشکیل خانه ریاضیات برای اردبیل را هر چند دیرهنگام اما ضروری دانست و گفت: امید می رود خانه ریاضیات فرصتی برای تقویت علم ریاضیات در جامعه فراهم سازد.

ذکی اله خوشبخت با تاکید به تلاش شورا در اجرای طرح هایی با هدف ارتقا دانش عمومی جامعه افزود: هدف از تشکیل خانه ریاضیات نیز ارتقا زمینه علمی فرزندان جامعه و ایجاد فرصت برای ساماندهی داشته های علمی در حوزه این علم است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار