کد خبر: ۴۷۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ 15 August 2017
تابناک / معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به پایان اعزام حجاج گیلانی در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه گفت: ۶ کاروان از حجاج گیلانی به حج امسال اعزام شدند.

رضا کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اعزام تمامی کاروان‌های گیلانی به حج امسال اظهار داشت: 6 کاروان از زائران گیلانی خانه خدا در قالب 3 پرواز در تاریخ 18، 19و 20 مردادماه به حج تمتع امسال اعزام شدند.

معاون سازمان حج و زیارت استان گیلان با اشاره به اولین پرواز زائران گیلانی به عربستان گفت: این پرواز شامل دو کاروان از شهرهای رشت و آستارا بود که در مجموع 275 زائر در آن حضور داشتند.

کریمی اعلام داشت: در حج امسال 824 زائر از استان گیلان شرکت کرده‌اند که 794 نفر آن شامل حاجیان حج تمتع و 30 نفر عوامل اجرایی حج امسال هستند.

وی با اشاره به حضور بیشتر بانوان گیلانی نسبت به سال‌های گذشته در حج امسال خاطرنشان کرد: امسال 367 نفر مرد و 427 نفر خانم از استان گیلان به حج اعزام شدند که بانوان سهم 54 درصدی را به خود اختصاص دادند.

معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به میانگین سنی زائران گیلانی اعزام شده به عربستان عنوان داشت: 55 درصد از زائرانی گیلانی بالای 60 سال و 45 درصد زیر 60 سال هستند که جوان‌ترین آن‌ها 26 و کهنسال‌ترین آن‌ها 88 ساله است.

کریمی ضمن تکذیب عدم همکاری با کاروان‌های ایرانی از سوی کشور عربستان اعلام کرد: معطلی زائران در فرودگاه‌های مدینه و جده به‌دلیل قوانین امنیتی کشور عربستان و طی مراحل آن بوده است.

معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به تاریخ بازگشت حجاج گیلانی بیت الله الحرام اظهار داشت: این حجاج 30 الی 32 روز بعد از اعزام یعنی در دهه سوم شهریورماه به استان گیلان باز می‌گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار