ششمین دوره مسابقات رشته ورزشی طناب زنی دانش آموزان پسر کشور روز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت شهدای آتش نشان در مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید چمران رامسر آغاز شد .
کد خبر: ۴۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 14 August 2017
به گزارش تابناک : رئیس انجمن طناب زنی فدراسیون ورزش مدارس کشور در حاشیه آغاز این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت :‌ در این دوره از مسابقات 146 دانش آموز پسر در قالب 20 تیم دوره تحصیلی ابتدایی اول و 10 تیم دوره تحصیلی ابتدائی دوم با همدیگر رقابت خواهند کرد .
حسن خدادادی افزود :‌ دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه بهترین های طناب زنی مدارس کشور هستند که پس از موفقیت در مراحل مدرسه ای ، منطقه ای و استانی به مسابقات کشوری راه یافته اند.
وی اظهار داشت : در پی ملی شدن طرح طناورز و تاسیس انجمن طناب زنی در آموزش و پرورش ، بستر برای برگزاری مسابقه طناب زنی دانش آموزی در کشور مهیا شده است.
رئیس انجمن طناب زنی فدراسیون ورزش مدارس کشور گفت :‌ فلسفه ورزش دانش آموزی بویژه رشته طناب زنی که از مقطع ابتدائی شروع می شود ، الگو شدن این رشته ورزشی است و به همین خاطر هم مسابقات در مراحل مختلف تا سطح کشوری تعریف شده است .
خدادادی با اظهار اینکه این رشته ورزشی در افزایش توان آمادگی جسمانی ، ایجاد نشاط ، پیشگیری از پوکی استخوان ، کنترل هیجان های کاذب و پوکی استخوان اثربخشی فراوانی دارد ، افزود :‌ با همه ویژگی های این ورزش به دانش آموزان و مربیان نیز توصیه شده تا چنین مسابقاتی را در استان های محل سکونت خود برگزار کنند. 
به گفته رئیس انجمن طناب زنی فدراسیون ورزش مدارس کشور ، این دوره مسابقات با همکاری همه جانبه فدراسیون ورزش دانش آموزی و معلمان تربیت بدنی تا روز جمعه 26 مرداد ماه ادامه دارد.
بر اساس آمارهای رسمی ، تاکنون حدود 2 میلیون دانش آموز ، آموزش های لازم در رشته طناب زنی را درقالب طرح طناورز فراگرفته اند.
شهرستان رامسر در غرب مازندران قرار دارد .





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار