مدیرکل حج و زیارت هرمزگان گفت: نخستین کاروان زائران حج تمتع از هرمزگان، فرودگاه بین المللی بندرعباس را به مقصد مدینه ترک کردند.
کد خبر: ۴۷۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 31 July 2017
به گزارش تابناک : امان الله ماندگاری صبح یکشنبه در مراسم اعزام اولین کاروان حج تمتع از استان هرمزگان در جمع خبرنگاران بیان داشت: فردا ۲۷۰ نفر با یک پرواز به  سرزمین وحی اعزام می‌شوند. امسال هزار و ۶۱۹ نفر با ۱۱ کاروان و ۶ پرواز در روزهای ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ مرداد به مناسک حج ابراهیمی مشرف خواهند شد.

مدیرحج و زیارت استان افزود: ۸۰۲ نفر از زائران مرد و ۸۱۷ نفر زن هستند. جوانترین زائر هرمزگانی ۱۳ سال و مسن‌ترین آن‌ها ۹۸ سال دارند.

وی با اشاره به مدت سفر ۳۶ تا ۳۷ روز زائران افزود: زائران پس از اقامت ۵ روزه در مدینه، ۳۲ روز در مکه حضور خواهند داشت و ۱۵ و ۱۶ شهریور به میهن اسلامی بازمی گردنند.

ماندگاری جوان ترین زائر امسال هرمزگان را یک دختر ۱۳ساله و مسن ترین زائر را مردی ۹۸ساله معرفی کرد. عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت هرمزگان تمام اقدام های اولیه و لازم از جمله واکسن، آموزش مناسک حج و کلاس های توجیهی برای این تعداد زائر انجام شده و محل اسکان آن ها در مکه و مدینه فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: کاروان ها هشتم تا دهم مردادماه سالجاری از این استان به حج تمتع اعزام می شوند و پنج روز در مدینه و ۲۷ روز در مکه اقامت دارند. پرواز برگشت حاجیان هرمزگان ۱۶ و ۱۷ شهریورماه سالجاری انجام می شود.

وی افزود: افرادی که سال ۱۳۸۵ اقدام به نام نویسی برای حج تمتع کرده اند، امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند. بر اساس توافق سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان، امسال حدود ۸۶ هزار زائر ایرانی به تدریج از دهه نخست مردادماه عازم حج تمتع خواهند شد.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار