امروز باسوادان و دانشمندان به ویژه علما و حوزه های علمیه رسالتشان بسیار سنگین است و باید در تزریق فرهنگ اهل بیت بر جامعه به خصوص در مراکز علمی و آموزشی به ویژه در مدارس آموزش و پرورش نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند
کد خبر: ۴۶۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 29 July 2017




به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛جلسه هیئت امنای مدارس امین با حضور اعضا و جمعی از مبلغان مدارس علمیه برادران و خواهران خوی در دفتر امام جمعه و با حضور ایشان تشکیل گردید حجت الاسلام شکوری ضمن استماع گزارشات مربوطه طی سخنانی اظهار داشت :پیامبر بزرگوار در حدیثی می فرمایند سخت تر از یتیم جدا شده از پدر و مادر خود یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دست یابی به وی را ندارد
و دستور امامش را در مورد مسائل دینی مبتلا به نمی شناسد لذا هر کدام از شیعیان ما آگاه به علوم ما باشند این قبیل اشخاص یتیم همچون یتیمان صغیری هستند در دامان آنان و هر کس چنین اشخاصی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به آنان بیاموزد در مقام رفیق اعلی با ما خواهند بود.
حجت الاسلام شکوری در ادامه گفت :این حدیث مصداق بارزش دوران غیبت کبری می باشد که شیعیان اهل بیت دستشان از دامان امام عصر عج کوتاه شده است لذا امروز باسوادان و دانشمندان به ویژه علما و حوزه های علمیه رسالتشان بسیار سنگین است و باید در تزریق فرهنگ اهل بیت بر جامعه به خصوص در مراکز علمی و آموزشی به ویژه در مدارس آموزش و پرورش نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: ما در قرن های گذشته به خصوص در قرن های چهارم تا 11 ام شخصیت های برجسته علمی در رشته های مختلف علوم داشته ایم همانند شیخ مفید ،شیخ طوسی ،سید مرتضی علم الهدی و در ارتباط با ادبیات شخصیت هایی همانند سعدی ،حافظ و مولانا را داشتیم در حالی که در زمان آنان نه چاپ وجود داشته و نه کاغذ مورد نیاز و نه امنیت لازم و نه در سایر ابزار ارتباطی که امروز در اختیار مراکز علمی وجود دارد
وي درهمين راستا ادامه داد در عین حال دیدگاه و نظریات علمی آنان امروز نیز در مراکز علمی و آموزش عالی مورد استفاده دانشمندان است و این جای بسی تأسف است که مراکز علمی ما بجای سیر صعودی سیر نزولی دارند و با این همه پیشرفت امکانات نمی توانیم ان شخصیت ها را تحویل جامعه بدهیم .
حجت الاسلام شکوری در ادامه به رموز موفقیت تعلیم و تربیت گذشتگان  اشاره کرد وافزود: وجود اخلاص و انگیزه الهی در تعلیم و تعلم ،فراگرفتن علوم برای فهمیدن و رفع جهل ،نبود مدرک گرایی ،احساس وظیفه از سوی دانشمندان برای یاد دادن علوم و در نهایت وجود معنویت در سطح بالا هم در مربیان ،معلمان و متعلمان از جمله مواردي ازرمز موفقیت تعلیم و تربیت گذشتگان  است.
وی درپايان سخنان خود اظهار داشت : اگر امروز ما بخواهیم در این جهت پیروز و موفق باشیم باید این ویژگی ها را در حوزه های علمیه ،دانشگاه ها و مدارس زنده نگه داشته و توسعه ببخشیم.
خبرنگار:ف.فرخ زاد ه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار