تابناک / رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان گفت: انتظار ما از شهرستان آستارا بیشتر است و تاکنون این انتظارات برآورده نشده است.
کد خبر: ۴۵۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 12 July 2017
تابناک / رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان گفت: انتظار ما از شهرستان آستارا بیشتر است و تاکنون این انتظارات برآورده نشده است.

 مجید متقی‌طلب ظهر دیروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس تولید، توزیع و مصرف دانش و اطلاعاتی پی‌ریزی می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در آستارا همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر یک ظرفیت بزرگ است که می‌توان از این ظرفیت، استفاده بهینه‌ای کرد، تصریح کرد: صادرات خدمات دانش‌بنیان یکی از اقداماتی است که در این شهرستان می‌تواند ثمربخش باشد و این نوع از صادرات ارزآوری و اشتغال به همراه دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اذعان براینکه پارک علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور وابسته به پارک باید تمام رشته‌های دانشگاهی را تحت پوشش قرار دهند، خاطرنشان کرد: چرا باید فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی از نبود فرصت‌های جدید شغلی گلایه کنند؟

متقی‌طلب با تصریح بر اینکه ایران به لحاظ تولید علم و چاپ مقاله در نشریات علمی رتبه 15 جهانی را دارد، اما با این حال در تبدیل علم به فناوری با مشکل مواجه هستیم بیان کرد: پارک‌ها و مراکز رشد واحدهای فناور وظیفه دارند مراکز تولیدی و اجرایی را به مراکز علمی و فناوری وصل کنند.

وی با بیان اینکه 9 مرکز حمایتی به صورت مراکز رشد اقماری و یک شبکه حمایتی در استان گیلان ایجاد شده که آماده جذب و پذیرش طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و فناورانه هستند، گفت: می‌توان گفت که پارک علم و فناوری استان گیلان، اکثریت شهرستان‌های استان را با ایجاد مراکز رشد تحت پوشش خود قرار داده است.

متقی‌طلب با اذعان براینکه دبیرخانه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در استان گیلان استقرار پیدا کرده که نقش برون‌مرزی این استان را نشان می‌دهد، افزود: 18 کشور اسلامی عضو این دبیرخانه هستند و آمادگی این را داریم که کشورهای عضو دبیرخانه از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان آستارا بازدید کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان این استان را درگاه صادرات تولیدات دانش‌بنیان به کشورهای حاشیه دریای خزر دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر چند مورد از تولیدات دانش بینان ایران از طریق استان گیلان به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انتظار پارک علم و فناوری استان گیلان از شهرستان آستارا بیشتر است و تاکنون این انتظارات برآورده نشده است، اظهار داشت: هر میزان که شهرستان آستارا طلب کند پارک علم و فناوری استان گیلان در برآورده کردن مطالبات این شهرستان کوتاهی نمی‌کند.

به گزارش فارس، در این مراسم «اورنگ استقامت» که در حال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان آستارا است به عنوان سرپرست جدید مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان منصوب شد. پیش از این «بهمن کارگر شهامت» سرپرست این مرکز بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار