عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
نماینده نی‌ریز و استهبان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص اهمیت نظارت بر آثار تلویزیونی به ویژه آثار طنز گفت :صداوسیما نقش ویژه و ارزنده‌ای در فرهنگ‌سازی دارد و یکی از مهم‌ترین عوامل تبلیغ و ترویج سبک زندگی درستی که ما به دنبالش هستیم، همین رسانه است.
کد خبر: ۴۵۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴ 01 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،اصغر مسعودی  افزود : تلویزیون باید در قالب‌های مختلف مثل سریال، برنامه تلویزیونی، برنامه‌های گفتگو محور و حتی اخبار نگاه گسترده‌ای به سبک زندگی داشته باشد. 
 وی افزود: از طرف دیگر خندیدن یکی از عواطف و هیجانات بشری است، حسی مثل گریه کردن که در فطرت عمومی همه انسان‌ها وجود دارد، نه می‌شود یکی از آنها را حذف کرد و نه می‌توان آنها را حذف کرد چون جزئی از فطرت انسان هستند. دین اسلام نیز به عنوان کامل‌ترین دین آسمانی مخالفتی با فطرت انسان علی‌الخصوص در زمینه خندیدن ندارد، پس تلویزیون باید به برنامه‌های شاد، مفرح و نشاط‌‌ آور بیش از پیش توجه کند. البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که خنده‌ها و شادی‌ها عمیق و پایدار باشد. اگر خنده‌ از سر این باشد که الفاظ ناشایست استفاده شده یا به یک فرد یا یک قوم توهین شده باشد، دیگر مستمر نیست و آنطور آن حس خوب و شادی بین همه مردم تقسیم نمی‌شود. یعنی ممکن است یک جمع کوچک یا حاضران در استودیو به آن شوخی بخندند، اما 10 یا 100 برابر آنها از آن شوخی رنجیده‌اند.
این نماینده مجلس ادامه داد: پیامبر اکرم فرموده‌اند که خنده دو نوع است، یکی خنده‌ای که خدا آن را دوست دارد و یک نوع هم خنده‌ای که خدا آن را نمی‌پسندد. مثلا یکی از شوق دیدن دوستانش شادمان می‌شد و لبخند می‌زتد که خدا این را دوست دارد و گاهی کسی از سخن زشت و غیراخلاقی فرد دیگری می‌خندد که به هیچ وجه زیبنده نیست و خدا آن را دوست ندارد. 
 مسعودی در انتها گفت: مدیران رسانه ملی باید بدانند که از راه درست مخاطبان‌شان را بخندانند. خنده مناسب خنده‌ایست که پایدار و مستمر باشد، نه خنده‌ای لحظه‌ای که با الفاظ زشت و غیراخلاقی به وجود می‌آید. برنامه‌سازان تلویزیون باید توجه داشته باشند که فرهنگ غلطی را به این شکل ترویج نکنند و آن را خوب جلوه ندهند، آنها نباید در این زمینه زاویه نگاه اشتباه را به مردم القا کنند. آنها باید یاد بگیریند که به بهانه شوخی و خنده هتک حرمت نکنند، قومی را مورد تمسخر قرار ندهند و از الفاظ ناشایست نیز در برنامه‌هایشان استفاده نکنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار