تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / معاون اول ریاست جمهوری در استان گیلان شرکت پدیده عرش نوین را افتتاح و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.
کد خبر: ۴۵۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 29 June 2017
 
افتتاح شرکت صنعتی پدیده عرش نوین با حضور جهانگیری
 

تابناک / معاون اول ریاست جمهوری در استان گیلان شرکت پدیده عرش نوین را افتتاح و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

دکتر اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان گیلان، با حضور در شهرستان صومعه سرا شرکت پدیده عرش نوین تولید کننده پاکت چند لایه را افتتاح و به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش های مختلف و خط تولید آن بازدید کرد.

 محصول تولیدی این شرکت پاکت چند لایه (مولتی لایر) است که ظرفیت تولید سالانه بیش از 3 میلیارد عدد پاکت و میزان سرمایه گذاری فاز اول این واحد صنعتی 8.5 میلیون دلار و 150 میلیارد ریال بوده است.

 این کارخانه در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شده و با راه اندازی فاز اول برای 100 نفر بصورت مستقیم و برای 200 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال زایی شده است.


 
راه اندازی کارخانجات بسته بندی مواد غذایی نیاز امروز کشور است
 
 
تابناک / وزیرصنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه ایران درحال حاضر پاکت های آبمیوه وبسته بندی لبنیات را از خارج وارد می کند، گفت:راه اندازی کارخانجات صنایع بسته بندی نیاز امروز کشور است.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بهره برداری از کارخانه تولید پاکت های آبمیوه در صومعه سرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی چنین واحدهای تولیدی نیاز امروز کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران عمدتا وارد کننده پاکت های آبمیوه و لبنیات است، افزود: البته لازم به ذکر است که ظرفیت تولید این واحد در حال حاضر کمتر از نیاز کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه انجام همین حرکت نیز شروع خوبی در صنعت کشور در این حوزه محسوب می شود، گفت: انتظار می رود با استفاده از دانش روز جهان روز به روز شاهد افزایش ظرفیت این کارخانه و همچنین راه اندازی واحدهای دیگر باشیم.

وی به همکاری مسئولان حوزه های مختلف به ویژه بانک های عامل به راه اندازی این واحد تولیدی در سطح استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در حاشیه بهره برداری از این کارخانه و در حضور معاون اول رئیس جمهوری قول تأمین سرمایه در گردش این واحد نیز داده شد تا با ظرفیت کامل به تولید خود بپردازد.

نعمت زاده با اشاره به ظرفیت تولید این واحد تولیدی، تصریح کرد: این کارخانه توان تولید سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون پاکت و بسته بندی آبمیوه و لبنیات تا ۳۳۳ سی سی را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم در آینده شاهد توسعه این واحد تولیدی و تبدیل شدن آن به یک برند منطقه ای و جهانی باشیم، یادآورشد: یکی دیگر از برنامه های این واحد صنعتی ساخت ماشین آلات بسته بندی در داخل کشور و پکینگ مواد غذایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه انتظار می رود نمونه سازی ماشین ها نیز تا سال آینده نیز وارد بازار شود، افزود: مواد اولیه این واحد تولیدی نیز به جزء کاغذ پاکت ها که دارای ویژگی خاصی بوده مابقی در ایران تولید می شود.

به گفته این مسئول راه اندازی و ایجاد این واحد تولیدی می تواند به عنوان یک فعالیت دانش بنیان محسوب می شود.

 



بیش از 500 طرح صنعتی در گیلان در دست احداث است
 

تابناک / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بیش از 577 طرح صنعتی در استان در دست احداث و یا دارای طرح توسعه هستند.

علی منتظری از آغاز ثبت نام تسهیلات رونق تولید در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ثبت نام تسهیلات رونق تولید در سال جاری برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و مستند و طرح‌های صنعتی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.
 
 

 
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان تصریح‌کرد: فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید در گیلان، همزمان با سراسر کشور از روز گذشته درسامانه بهین یاب راه اندازی شده و قابل پذیرش است.

وی به تشریح دامنه شمول تسهیلات رونق تولید پرداخت و ادامه داد: کلیه واحدهایی که بر اساس قانون و مقررات وضع شده شرایط لازم برای دریافت تسهیلات رونق تولید را دارند، می توانند با ورود به سامانه بهین یاب، بخش تامین مالی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، درخواست خود را ارسال کنند.

منتظری با بیان اینکه واحدهای صنعتی و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اولویت پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه درگردش مورد نیاز خود هستند، افزود: اکنون با بررسی‌ها و پایش‌های انجام شده می‌توان گفت در استان بیش از 577 طرح صنعتی در دست احداث و یا دارای طرح توسعه هستند که فعال سازی آنان نقش مهمی در توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های اقتصادی کشور و استان، جذب کامل منابع اختصاص یافته جهت جهش صنعتی و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان، رویکرد سازمانی ما در ارائه تسهیلات رونق تولید  به صورت هدفمند است.

منتظری اظهار کرد: این تسهیلات بر اساس نیاز واقعی و کارشناسی پس از تائید کارگروه  استانی با نرخ سود مورد عمل شورای پول و اعتبار پس از ثبت نام و ورود اطلاعات متقاضیان، قابل پرداخت خواهد بود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار