لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته دوم لیگ جهانی والیبال، حریف اروپایی را از پیش رو برداشت.
کد خبر: ۴۳۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳ 10 June 2017
 تیم ملی والیبال ایران در نخستین میزبانی خود در لیگ جهانی 2017 موفق به شکست 3 بر 2 تیم ملی بلژیک شد. 

سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) ترکیب شروع کننده بازی برای ایران مقابل بلژیکی بودند که «سم درو» کاپیتان و بهترین بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

دیدار ایران و بلژیک در هفته دوم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21:10 در سالن 12 هزار نفری آزادی آغاز شد و تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 3 بر 2 در دیداری ماراتن‌گونه بلژیک را شکست دهد.

شاگردان کولاکوویچ موفق شدند در ست‌های دوم، سوم و پنجم پیروز شوند و ست‌های اول و چهارم را مغلوب شدند.

**ست اول

در ست نخست ایران با ترکیب معروف، قائمی، عبادی پور، غلامی، غفور و مصطفی حیدری وارد میدان شد و امتیاز اول را ملی پوشان کشورمان کسب کردند و کار خود را با برتری ادامه دادند. حتی 5 بر 2 هم جلو افتادند که این کار سرمربی بلژیک را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد تا فشار ایران کمتر شود.

در ادامه کار محمد موسوی برای نخستین بار در این دوره برای ایران به میدان رفت.
در میانه ست دو تیم برابر پیش رفتند و تیمی برتر نبود و تماشاگران با گرفتن هر امتیاز توسط ایران به شدت ملی پوشان را تشویق می کردند.

هنگامی که بلژیکی ها دو امتیاز یعنی 20بر 18 پیش افتادند کولاکوویچ سرمربی کشورمان درخواست وقت استراحت کرد و بلافاصله صالح افزون به جای معروف وارد میدان شد.
سر مربی بلژیک در یک صحنه به امتیازی که به ایران دادند معترض بود و درخواست ویدیو چک کرد که ثمری نداشت و حساب کار 20 بر 20 شد.
این ست در حالی 25 بر 23 به پایان رسید هنوز هم ظرفیت سالن به صورت کامل پر نشده بود و تعدادی صندلی باز هم خالی بود.

هفته دوم رقابت‌هاى لیگ جهانى از نوزدهم تا بیست و یکم خردادماه با حضور تیم‌هاى ایران، آرژانتین، بلژیک و صربستان در سالن 12 هزار نفرى آزادى برگزار مى‌شود.


بازیکنان ایران در ست سوم با وجود شروع نه چندان خوبی که داشتند اما در سرویس و اسپک‌های خود توانستند به سرعت، امتیازات از دست رفته را جبران کرده و از حریف پیش بیفتند. سفید پوشان ایران مثل ست قبل باز هم در امتیاز 24 برای گرفتن آخرین پوئن کمی مشکل داشتند اما اختلاف امتیازات و روند بازی دو تیم طوری بود بلژیکی‌ها نمی‌توانستند برنده ست شوند. ست سوم با حساب 25 بر 22 به سود ایران تمام شد. ملی پوشان ایران  41 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع روی تور، 7 امتیاز مستقیم سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان بلژیک 42 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع روی تور و 17 امتیاز از اشتباهات ایران در پایان ست سوم به دست آوردند.  

بازیکنان ایران که به دنبال هر 3 امتیاز این بازی خانگی بودند در ست چهارم تمام توان خود را به کار گرفتند ولی بلژیکی‌ها تسلیم نشدند و 23 بر 22 از ایران پیش افتادند. سرویس رضا قرا که به تور برخورد کرد، امتیاز 24 را به حریف داد و در نهایت تیم بلژیک 25 بر 23 برنده شد تا کار به ست پنجم کشیده شود. شاگردان کولاکوویچ 58 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز از دفاع روی تور، 8 امتیاز مستقیم سرویس و 23 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند در حالی که بازیکنان بلژیک 56 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز از دفاع روی تور و 26 امتیاز از اشتباهات ایران در پایان ست چهارم به دست آوردند.  

در ست پنجم دو تیم بازی پایاپایی را آغاز کردند اما ایران در امتیاز 8 توانست، از حریف خود پیشی بگیرد و 9 بر 6 از حریف اروپایی خود پیش بیفتد. تیم ایران مانند ست‌های گذشته در دفاع عالی عمل کرده بود و توانست این اختلاف امتیاز را حفظ کند و همین روند ادامه داشت و ایران با نتیجه 10 بر 7 پیش بود تا اینکه غفور با آبشاری دیدنی توانست امتیاز 11 را از آن ایران کند. معنوی نژاد توانست با دفاعی عالی امتیاز ایران را به عدد 13 برساند و در نهایت تیم ایران با امتیاز 15 بر 12 موفق شد تیم سخت کوش بلژیک را شکست دهد.

این دومین پیروزی ایران در لیگ جهانی 2017 پس از غلبه بر لهستان در هفته نخست بود.

تیم ایران از ساعت 21:10 روز شنبه در دومین بازی خود در هفته دوم لیگ جهانی به مصاف صربستان می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :