معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: دولت وعده کرده که بحث اشتغال را از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان تا حدودی برطرف کند زیرا این شرکت ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی دارند.
کد خبر: ۴۳۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 01 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نوآوری استان اظهار کرد: باید در اقتصاد مقاومتی مسائل و مشکلات فراروی شرکت های دانش بنیان به بحث گذاشته شود و مسئول ترویج و ترغیب جوانان برای گرایش به این شرکت ها مشخص شود.
 
وی افزود: تعداد کثیری از افراد توان کار کردن در چارچوب شرکت های دانش بنیان را ندارند ما باید از طریق مراکز علمی، آموزشی و پرورش و مراکز پژوهشی سعی در جذب افراد برای حضور در این شرکت ها داشته باشیم.
 
عسگری، تجدیر نظر در بازار واحدهای تولیدی و دانش بنیان کردن این واحدها برای تولید محصول، بسته بندی و ... را از دیگر راه های دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی عنوان کرد.
 
وی گفت: شرکت شهرک های صنعتی مرکز فناوری و کسب و کار واحدهای صنعتی در استان ایجاد کرده که باید به صورت کاربردی و علمی وارد این حیطه شود.
 
وی افزود: در بحث ترویج عمومی برای توسعه شرکت های دانش بنیان برای بیدار شدن فکرها باید کار جدی صورت گیرد و دانشگاه ها با توجه به وجود اعضای هیات علمی و دانشجویان بیشتر در زمینه پژوهش و نوآوری های علمی فعالیت کنند.
 
وی با انتقاد از عدم توجه برخی از مراکز آموزش عالی استان به امر پژوهش و نوآوری افزود: اکنون تنها دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی به این امر توجه دارند و مابقی مراکز آموزش عالی نسبت به این مساله مهم بی توجه اند.
 
وی این قبیل دانشگاه ها را مسئول اصلی بخش عمده ای از دانش اموختگان بیکار برشمرد و گفت: برای یک فرد دیپلم راحت تر از یک فرد لیسانس و فوق لیسانس کار پیدا می شود.
 
وی به تهیه یک برنامه کوتاه مدت و ارسال آن به نشست اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان و جذب افراد در این زمینه تاکید کرد.
 
در این نشست به اعتبار پژوهشی دستگاه های دولتی در سال جاری اشاره شد و همچنین معاون دانشگاه ایلام به ارایه گزارشی در خصوص برنامه های آموزشی و پژوهشی استان در سال جاری پرداخت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار