کارشناس کشتی:
یک کارشناس مسائل کشتی گفت: اقتدار نظام اسلامی در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی ظهور پیدا کرد و دولت باید از ورزش بیشتر حمایت کند.
کد خبر: ۴۳۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 28 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، هادی عامل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره عملکرد ایران در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی اظهار کرد: این رقابت‌ها دو بعد ورزشی و سیاسی داشت؛ ایران اسلامی در جهان اسلام پرچم‌دار همبستگی و وحدت است و برخی کشورهای اسلامی در ضعف‌های موجود در این بخش مقصر هستند.

وی با بیان اینکه ورزش پلی به‌سوی همبستگی و دوستی‌ به‌ویژه در جهان اسلام است، اضافه کرد: کشورهای اسلامی باید ماهیت چنین رقابت‌هایی را درک کنند و در مسیر اتحاد گام بردارند؛ گام اول بسیار مهم است و با اتحاد و وحدت کشورهای اسلامی استکبار جهانی نمی‌تواند از آنها سوءاستفاده کند.

عامل با تأکید بر اینکه با سپری کردن چهارمین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، این رقابت‌ها منسجم‌تر در حال برگزاری است، افزود: در هر دوره شاهد ارتقای کیفی این پیکارها خواهیم بود.

وی با اشاره به بعد ورزشی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، از سطح کیفی بالای این رقابت‌ها خبر داد و تصریح کرد: قطب‌های کشتی دنیا مانند ایران، ترکیه، ازبکستان و آذربایجان در این رقابت‌ها حضور داشتند.

این کارشناس کشتی با بیان اینکه حسن رحیمی با درخشش در این رقابت‌ها قهرمانان المپیکی کشتی جهان مانند شریف شریف‌اف را شکست داد، اضافه کرد: عنوان‌داران جهان در این پیکارها حضور داشتند و در مسابقات همبستگی اسلامی از رقبای جوان‌تر شکست هم خوردند.

عامل با اشاره به کارنامه پربار کشتی ایران با ۱۱ مدال رنگارنگ در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی تصریح کرد: سهم فرنگی‌کاران ایران، پنج مدال رنگین و آزادکاران ما 6 مدال رنگارنگ بوده است.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی هم شاهد بودیم، اضافه کرد: نمودار درخشش ایران اسلامی در این پیکارها بیانگر قدرت ایران اسلامی در ابعاد فرهنگی و سیاسی و در قالب‌های فراورزشی است.

این کارشناس کشتی اظهار کرد: امیدواریم با تلاش بیشتر سکان‌داران ورزش کشور و حمایت‌های ویژه دولت شاهد رشد و تعالی بیشتر ورزش ایران در جوامع بین‌المللی باشیم.

برچسب ها: کشتی ، ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار