هفتمین روز حادثه انفجار معدن؛
در حالی که با کشف 13 پیکر بی جان در صبح روز گذشته، شمار جان باختگان به 35 تن رسید و به نظر می‌رسید کار پایان یافته، در واپسین دقایق روز گذشته 7 پیکر دیگر در تونل کشف شد تا تعداد جان باختگان انفجار معدن زغال سنگ یورت به 42 تن برسد. عددی که متاسفانه نهایی نبود و افزایش یافت.
کد خبر: ۴۲۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 09 May 2017
ه رغم آنکه پس از کشف 22 جسد، مسئولان تاکید داشتند تنها 13 تن دیگر از کارگران معدن مفقود هستند، روز گذشته پس از کشف 13 پیکر بی جان دیگر، خبری منتشر شد که حکایت از احتمال افزایش شمار جان باختگان داشت!
 
به گزارش «تابناک»، در حالی که با کشف 13 پیکر بی جان در صبح روز گذشته، شمار جان باختگان به 35 تن رسید و به نظر می‌رسید کار پایان یافته، در واپسین دقایق روز گذشته 7 پیکر دیگر در تونل کشف شد تا تعداد جان باختگان انفجار معدن زغال سنگ یورت به 42 تن برسد. عددی که متاسفانه نهایی نیست!
 
 اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
اخبار روز دوم را اینجا بخوانید
اخبار روز سوم را اینجا بخوانید
اخبار روز چهارم را اینجا بخوانید
 اخبار روز پنجم را اینجا بخوانید
اخبار روز ششم را اینجا بخوانید 
 
این خبر به مرور تکمیل می‌شود
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۷:۰۷
تشییع پیکر سه جان باخته در روستای سوسرا
پیکر سه معدن کار جانباخته در حادثه معدن زمستان یورت، در روستای سوسرای آزاد شهر تشییع و به خاک سپرده شدند.
 
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۳:۳۳
هفتمین روز امدادرسانی به معدنچیان یورت
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۰
آواربرداری و تجسس با جدیت ادامه دارد
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: تجسس، پاکسازی و آواربرداری معدن برای اطمینان کامل همچنان با جدیت و تلاش امدادگران همچنان ادامه دارد.
 
مقدم افزود: پیش از این پیکر 22 تن از جانباختگان این حادثه دلخراش از معدن خارج و پس از احراز هویت به خانواده‌ها تحویل شد و صبح دوشنبه نیز پیکر 13 تن و پس از آن، هفت جسد دیگر از معدنکاران خارج و به پزشکی قانونی برای احراز هویت منتقل شده بود.
 
در پی انفجار مقارن ظهر چهارشنبه گذشته معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر جمعی از معدنکاران محبوس شدند که تاکنون پیکر 42 تن از آنان به خارج از معدن منتقل شده بود و با کشف یک جانباخته این حادثه در دقایق پیش، آمار جانباختگان به 43 نفر رسید.
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۲:۴۰
با کشف یک جسد دیگر، شمار جان باختگان به 43 تن رسید
مديركل مديريت بحران استان گلستان از كشف چهل و سومين جسد معدنكار حادثه انفجار معدن ذغال‌سنگ آزادشهر خبر داد.

صادقعلی مقدم به فارس گفت: با تلاش نیروهای متخصص امدادی تنها جسد باقیمانده حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر دقایق پیش کشف شده است.

آمار جانباختگان این حادثه به 43 نفر رسید.
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۰:۲۳
کمک بلاعوض تامین اجتماعی به بازماندگان حادثه
رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر از کمک بلاعوض به بازماندگان حادثه معدن آزادشهر از طرف سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش تیتر آزاد، جعفر عسکری رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر اظهار کرد: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای خانواده های بازماندگان حادثه مذکور مبلغ ده میلیون تومان را در نظر گرفته است.

رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر گفت: دیشب با حضور استاندار، مدیر کل تامین اجتماعی و مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی، فرماندار و امام جمعه رامیان، رئیس تامین اجتماعی آزادشهر، بخشدار و... از ۳ خانواده جان باختگان معدن زمستان یورت آزادشهر سرکشی و با خانواده آنان دیدار، گفت‌وگو و دلجویی شد. در آخر این دیدار چک مبلغ مورد نظر، تقدیم بازماندگان حادثه معدن آزادشهر گردید.
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۰:۲۱
زمان پایان عملیات آواربرداری مشخص نیست
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین جزئیات حادثه  معدن زمستان یورت به تسنیم گفت: ابتدا تصور می‌شد که 35 پیکر معدن‌کار حادثه دیده کشف شود اما در نتیجه آواربردای و جست‌وجو تعداد بیشتری از معدن‌کاران کشف و تحویل پزشکی قانونی شده‌اند تا مراحل شناسایی انجام بگیرد.

وی افزود: زمان پایان عملیات آواربرداری یا یافتن پیکرهای سایر معدن‌کاران مشخص نیست و جست‌وجوها با ظرافت و همت امدادگران ادامه دارد.
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۰۴:۰۸
خروج پیکر 7 کارگر معدن زمستان یورت آزادشهر

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۰۲:۳۰
پیکرهای کشف شده هنوز از تونل خارج نشده
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: اجساد کشف در قسمت انتهای و در عمق یک‌هزار و 800 متر کارگاه استخراج ذغال سنگ کشف شده است.

وی افزود: این اجساد در ساعت یک و 53 دقیقه بامداد با تلاش نیروهای متخصص امدادگر و با حضور فعال دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در عمق یک‌هزار و 800 متر پیدا شده بود.
 
مقدم گفت: تلاش برای انتقال اجساد با توجه به سختی و شیب 60 درجه‌ای آن قسمت تونل همچنان ادامه دارد. همچنین تا پاکسازی کامل نیروهای متخصص امدادی در محل حضور خواهند داشت.
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۰۰:۵۵
کشف اجساد 7 کارگر دیگر
مديركل مديريت بحران استان گلستان گفت: با تلاش نيروهاي متخصص امدادی اجساد هفت معدنکار دیگر محبوس‌شده در حادثه انفجارمعدن زمستان یورت آزادشهرعصر امروز کشف شده است.

صادقعلی مقدم افزود: در ادامه جست‌وجو و آواربرداری نیروهای متخصص امدادگر عصر امروز جسد هفت معدن‌کار دیگر حادثه انفجار معدن ذغال سنگ آزادشهر کشف شد و تلاش برای کشف یک جسد دیگر همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار