علی نظرمحمدی سرمربی تیم سپیدرود می گوید که برای فراهم شدن زمینه های صعود سپیدرود هم هزینه مادی داده و هم هزینه معنوی.
کد خبر: ۴۱۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 02 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از ورزش 3 یکی از دلایل صعود تیم سپیدرود به مسابقات لیگ برتر در کنار هواداران پرشور این تیم را می توان به حضور علی نظرمحمدی در کنار این تیم نسبت داد. نظرمحمدی با بازی دادن و اعتماد به بازیکنانی نظیر حسین کعبی، سهیل حق شناس، پویا نزهتی و اعتماد به جوانان مستعدی نظیر شایان مصلح توانست تیمی مدعی را در این فصل شکل دهد که در دیدارهای خانگی به هیچ تیمی باج نمی داد.


علی نظرمحمدی در مورد مسائل مختلف از قبول مسئولیت در شرایطی که کسی عملکرد فنی او را باور نداشت تا پیروزی در روز آخر و برنامه هایش برای فصل آتی و حضور در لیگ برتر صحبت کرده که می توانید مشروح صحبت های این مربی را دنبال کنید.

 

سال گذشته روزهای سخت و کمرشکنی را سپری کردم


سال گذشته روزهای بسیار بسیار سخت و کمرشکن در سپیدرود داشتم به دلیل آنکه کار کردن در جایی که از نظر امکانات، شرایط سخت‌افزای و نرم افزای و مالی محدودیت وجود داشته باشد، آن هم مثل سپیدرود که فقر مالی در آن وجود داشت، کار سخت است. 


ابتدای کار کسی من را قبول نداشت


سال اول حضورم به دلیل آنکه به عنوان مربی کارنامه ای نداشتم و به دلیل پرطرفدار بودن تیم سپیدرود هوادارانش خیلی سخت من را قبول کردند. به خاطر همین موضوع خیلی اذیت شدم، خیلی ها من را ابتدای امر باور نداشتند. سعی کردم تیم خوبی بسازم و کمتر حرف زدم و بیشتر عمل کردم. با کسانی کار می کردم که متاسفانه آنها فوتبالی نبودند و از نظر مالی جیبشان خالی بود و کار را برای من سخت کرد. 


هیچ وقت عزم و ارده ام کم نشد


هیچ وقت اراده و عزم من کم نشد و روز به روز که میگذشت مصمم و مطمئن تر کار را پیش می بردم. خیلی ها در شهر رشت به دلیل آنکه از نظر پتانسیل فردی من را آدم توانمندی می دانستند چوب لای چرخ سپیدرود گذاشتند و هر سنگی که ممکن بود موفقیت سپیدرود را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد از آن دریغ نکردند ولی همیشه توکلمان به خداوند بود؛ با دعای مادرم و رفاقتی که با بازیکنان داشتم کار را پیش بردم. 


برای صعود هم هزینه مادی دادیم و هم هزینه معنوی


سال اول علیرغم دستان خالی موفقیت خوبی داشتیم و سپیدرود صعود کرد و برای این صعود هم هزینه مادی و هم معنوی دادم؛ با عدم رو راستی مدیران وقت سپیدرود مواجه شدم اما هیچ وقت این تیم را دچار حاشیه نکردم و سکوت اختیار کردم و گفتم گذشت زمان خیلی چیزها را مشخص می کند. 


همدلی بازیکنان، کادر فنی و سکوها باعث صعود شد


برای فصل جدید با همان مشکلات روبه‌رو بودم، اما با تفاوت آنکه هواداران به من و توانمندی ام ایمان آوردند ولی مشکلات مالی همچنان تیم را اذیت می کرد. منافع خودشان را با نام من و سپیدرود به خطر انداختند. همدلی که بین بازیکنان، کادرفنی و سکوها بود در نهایت باعث صعود این تیم شد. خوشحالیم از اینکه توانستیم مردم شهر و استانم را خوشحال کنیم و حالا مردم از حضور یک تیم محکم و قدرتمند در لیگ‌برتر خوشحال هستند. 


سپیدرود به لیگ برتر رسید چون ریشه دار بود


برای اولین بار سپیدرود در تاریخ دوران حیاتش به لیگ‌برتر رسیده، به دلیل آنکه ریشه دار بوده، از سپیدرود بزرگ فقط یک نام مانده و امیدوارم سپیدرود قدر آن تیمی که زمانی ناپدیده شده را بداند. 


اعتماد به کعبی عواقب خوبی برایم نداشت


وقتی اسم حسین کعبی را می آورید و می گویید گل صعود به لیگ‌برتر زده یاد سال گذشته می افتم که نامی از این فوتبالیست خوب و ریزنقش و موثر فوتبال نبود؛ این مهره به دلیل آنکه هیچ زمان حاضر نبود باج به دلال‌ها بدهد برای همین از فوتبال دور بود و من چون کامل روی این بازیکن شناخت داشتم به این بازیکن اعتماد کردم. زمانی که او را به این فوتبال آوردم با برخوردهای مختلف روبه‌رو شدم و می گفتند که علی نظرمحمدی به بازیکنی که 2 سال از فوتبال دور بوده می تواند اعتماد کند یا خیر. وقتی به او اعتماد کردم با فوتبال سال‌های گذشته و حتی بهتر از آنچه سال‌های دور دیدیم مواجه شدم. 


بازیکنانی آوردم که به آنها اجحاف شده بود

 

از این خوشحالم که تیمی را در فوتبال ایران احیا کردم و برای بستن تیم مهره‌هایی را آوردم که سال گذشته بیشتر این مهره‌ها ناموفق بودند؛ میلاد قربان زاده، محمدرضا مهدوی، و محمد رستمی را از داماشی که به لیگ دسته دوم سقوط کرده بود آوردیم، پویا نزهتی را آوردم که با شهرداری اردبیل سقوط کرده بود، کعبی که دو سال در فوتبال نبود، حق شناسی که یک سال فوتبال می کرد، هادی تامینی که فوتبال بازی نمی کرد، محمد مهدوی را آوردم که فوتبال بازی نمی کرد و از سوی باشگاه پرسپولیس کنار گذاشته شده بود و بازیکنانی که در فوتبال ایران به آنها اجحاف شده بود آوردم. با کارهای روحی روانی و اعتماد متقابل باعث شد که به آنها بازی بدهم؛ دادن انگیزه تا آخرین لحظه شرایط مهمی بوده که توانستیم برای این تیم پرفراز و نشیب انجام دهیم. 


20 روز برای حضور در لیگ یک زمان داشتیم


واقعیت این است که هوادارانمان فراموش نکنند که ما 20 روز فرصت برای حضور در لیگ یک زمان داشتیم و انتظار داشتند که این تیم را در لیگ حفظ کنم؛ اما تیمی که جمع کردم و مهره هایی که آوردم عملکرد مناسبی نداشتند ولی به توانمندی تک این بازیکن ایمان داشتم و همین را به آنها القا کردم و اعتماد به نفس را به آنها القا کردم. 


اگر مشکلات ادامه داشته باشد با تیم نمی مانم


ادامه این مشکلات مطمئنا سپیدرود را دچار مشکل می کند و اگر مشکلات دو سال گذشته در لیگ‌برتر هم به همراه این تیم باشد قطع به یقین مربیگری تیم را نمی پذیرم؛ تیم هایی که از لیگ پایین تر به لیگ بالاتر می آیند شرایط بازگشت به شرایط قبل را دارند اما این پتانسیل در من وجود دارد که با رفع مشکلات مالی یک تیم خوب برای فصل بعد راهی مسابقات کنم.


مطمئن بودم نساجی را می بریم


به پیروزی در بازی مقابل نساجی اعتقاد راسخ داشتم؛ اگر با پنالتی در دقیقه 75 به گل نمی رسیدیم مطمئنا 2 گل می زدیم و روند بازی مثل 10 دقیقه اول دنبال می شد. به اعتقاد من بازی باید 5 بر 2 تمام می شد.


به عباس زاده کم لطفی شده


عباس زاده مهاجم بسیار بسیار باهوش و چارچوب شناسی است. اولین سال حضورش با من در تیم نساجی هم بازی بود؛ این بازیکن توانمندی های خیلی زیادی دارد و وقتی به این بازیکن اعتماد شود حرف های زیادی برای گفتن دارد و حقش حضور در لیگ‌برتر می دانم و فکر می کنم کم لطفی شده و اگر به او اعتماد به نفس داده شود.

 

تیم پارس جنوبی مربی، بازیکنان و امکانات خوبی داشت


اینکه دو تیم لیگ دویی در سال اول حضورشان در لیگ یک موفق شدند به لیگ برتر برسند نشان دهنده پتانسیل، ظرفیت و مجموعه باشگاه و بازیکنان آن تیم است. تیم پارس از نظر سخت افزازی و مالی یک تیم خوب و از یک کادرفنی مجرب برخوردار است و جا دارد به آقای تارتار صعودشان را تبریک بگویم. ولی متاسفانه سپیدرود تیم ضعیفی در لیگ یک بود ولی با صعود به لیگ برتر نشان دادیم که در صورت وجود ارکان اساسی باشگاه می توانستیم اول هم بشویم.


شاکله تیم را برای فصل آینده حفظ می کنیم


قطع به یقین شاکله اصلی سپیدرود برای فصل آینده حفظ می شود و در چند پست نیاز به تقویت داریم و باید از چند بازیکن جوان تر هم استفاده کنیم تا در لیگ‌برتر با عملکرد بهتری به میدان برویم.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار