معاون حمل و نقل و ترافیک مدیر شهری جنوب غرب تهران در آستانه شروع فاز دوم کمپین «آسمان آبی، زمین پاک» از پیشرفت 97 درصدی اجرای طرح خط سفید در معابر و شریان‌های درجه یک و دو اصلی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 26 May 2015
به گزارش فارس مهدی نوروزی با تأکید بر اینکه آلودگی هوا، ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی از جمله مدیریت پسماند، اصلی‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی پایتخت هستند، اظهار داشت: سال‌هاست که کاهش آلودگی هوا به‌عنوان بحران زیست‌محیطی در دستور کار دولت و سازمان‌های متولی قرار گرفته، به‌طوری که شهرداری تهران نیز به منظور رفع معضل ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا با اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک پیش‌قدم شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک مدیر شهری جنوب غرب تهران کاهش آلودگی هوا را نیازمند تلاش همه دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: با وجود آن که شهرداری تهران متولی کاهش آلودگی هوا در پایتخت نیست، اما به‌طور قطع مدیریت شهری دغدغه تنفس هوای پاک و سالم برای شهروندان را دارد، از این رو با اجرای طرح «خط سفید» تصمیم دارد آن بخش از کاهش آلودگی هوا را که با مشارکت شهروندان مؤثر خواهد بود را مدیریت کند.

حرکت خودروها بین خطوط، تجاوز خودرو و موتور سیکلت به گذرگاه عابر، تردد عابران از عرض خیابان و عدم استفاده از گذرگاه عابر پیاده، ورودهای غیرمجاز به محل‌های ممنوعه و توقف در این محل‌ها از جمله مواردی است که در شهر با آن‌ها مواجه هستیم، از این رو تلاش شده در سایه اصلاح زیرساخت‌ها و آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان این مهم تحقق یابد.

وی اجرای طرح در یازده معبر پرتردد سطح منطقه را گامی در جهت انضباط ترافیکی دانست و گفت: در فاز نخست طرح، ساماندهی معابر اصلی و شریان‌های درجه یک و دو در دستور کار قرار داشت و یازده معبر از معابر پرتردد سطح منطقه برای این طرح انتخاب شدند. در این معابر بالغ بر 590 تابلو ترافیکی اعم از تابلوهای راهنمایی و متغییر خبری مورد بازسازی و نوسازی قرارگرفته و همچنین تمامی گذرگاه عابر پیاده در شریان‌های درجه یک و دو سطح منطقه همسطح‌سازی شده است. در حال حاضر عملیات اجرای طرح خط سفید در معابر اصلی با قریب بر 97 درصد پیشرفت رو به پایان است.

نوروزی با تقدیر از تمامی عوامل فعال در این طرح تصریح کرد: فاز دوم طرح خط سفید در معابر جمع‌کننده و پخش‌کننده اجرا می‌شود. در این فاز، 20 محور مورد مطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت که دستور کارهای این معابر نیز متقابلا اعلام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار