کد خبر: ۳۹۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 14 March 2017
رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه هماهنگی مطلوبی بین دولت و مجلس برای تامین بودجه نهادهای حمایتی وجود داشت، تصریح کرد: براین اساس مستمری مددجویان درسال ۹۶ معادل ۲۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار تعیین شده است، درصورتی که این مبلغ۹۰۰ هزارتومان در نظر گرفته شود مستمری مددجویان در سال آینده ماهیانه ۱۸۰ هزار تومان برای هر نفر خواهد بود.
 
 سید پرویز فتاح در ارتباط با میزان مشارکت‌های مردمی درسال ۹۵ یادآورشد: براساس پیش بینی‌های انجام شده مشارکت‌های مردمی یک هزار و ۱۵۰میلیارد تومان برآورد شده بود که خوشبختانه با همیاری خیران این مبلغ ۲۰ درصد افزایش یافته است.
 
وی اشتغالزایی را مهمترین ماموریت کمیته امداد دانست و مطرح کرد: امسال کمیته امداد از منابع دولتی حدود یک هزار میلیارد تومان و ازمنابع امدادی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کرده است که متوسط وام اشتغال پرداختی کمیته امداد به مددجویان ۱۳میلیون تومان است این درحالی است که ۲۵ درصد از افرادی که از چرخه حمایتی خارج شده‌اند با وام‌های اشتغال و خود کفایی کار آفرین و خود کفا شده‌اند.
رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش دو برابری وام اشتغال درسال ۹۶، گفت: تسهیلات اشتغالزایی یک هزار میلیاردی با مساعدت بانک‌ها محقق شده است که بر این اساس ۱۰۰ هزار فقره وام اشتغال به مددجویان تحت حمایت اعطاء شده است؛ همچنین امسال از منابع کمیته امداد هم ۵۰۰ میلیارد تومان وام به نیازمندان پرداخت شده است.
فتاح درادامه به صفر شدن تعداد نیازمندان دریافت وام جهیزیه و ضروری اشاره و مطرح کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده طی امسال و سال آینده دیگرهیچ مددجویی در انتظار دریافت وام جهیزیه نیست.
*ساختمان سوهانک هنوز به فروش نرفته است
وی به فروش ساختمان سوهانک اشاره کرد و گفت: توافق نامه‌هایی برای فروش این ساختمان با برخی از نهادها و دستگاههای اجرایی امضا شده اما هنوز فروش آن قطعی نشده است؛ رقمی که کارشناسان این نهاد قیمت‌گذاری کرده‌اند یک هزار میلیارد تومان است.
رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه همواره چابک سازی سازمانی مورد نظر مسئولان در این نهاد قرار دارد، اظهار کرد: برهمین اساس و با اصلاح فرآیندها، امسال بیش از۱۰۰ میلیارد تومان از این محل صرفه جویی شده که درحوزه حمایت و برای کمک به نیازمندان هزینه شده است؛ همچنین بدون اینکه نیرویی به مجموعه کارمندان این نهاد افزوده شود،۱۵۰ شاخه در مناطق محروم کشور ایجاد شده است.
فتاح به پالایش مددجویی در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آمارتعداد مددجویان تحت حمایت این نهاد در ابتدای سال ۹۵، یک هزار و ۷۴۰ خانوار بود اما با پالایش انجام شده این آمار۱۰ درصد کاهش خانوار رسیده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه درگاههای وروردی از نظر فناوری اطلاعات در سال ۹۵ گفت: خوشبختانه امسال از نظر مبادی ورودی به سیستم کمیته امداد و هم ازنظر پرداخت‌های مردمی عملکرد خوبی انجام شده است و برای نخستین بار صدقه پیامکی با هدف تسهیل در پرداخت صدقه راه اندازی و یک میلیون مشترک برای همکاری با نهاد ثبت نام کردند.
فتاح درادامه این نشست درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی برهمکاری این نهاد با سپاه پاسداران برای احداث منازل مسکونی درسال ۹۵ گفت: براساس این قرارداد، پنج هزار و ۴۰۰ خانه روستایی با همکاری سپاه پاسداران و بسیج احداث که تا پایان سال هزار واحد مسکونی تکمیل و به مددجویان تحویل داده می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با بیان اینکه نهاد انقلابی وارد مسائل و جناح بندی‌های سیاسی و انتخاباتی نمی‌شود، گفت: همانطورکه بارها گفته‌ایم کمیته امداد فراجناحی و فرا بومی است و هم اکنون به تمامی کارکنان این نهاد ابلاغ شده که به هیچ عنوان وارد مسائل انتخاباتی کشور نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار