شهروز قلی نژاد گفت : طرح سالمسازی آق که پیش از این به طرح صدف معروف بود ، تا آغاز فصل تابستان با در نظر گرفتن ارزیابی های زیست محیطی احیا و راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 25 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، شهروز قلی نژاد گفت : طرح سالمسازی آق که پیش از این به طرح صدف معروف بود ، تا آغاز فصل تابستان با در نظر گرفتن ارزیابی های زیست محیطی احیا و راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح گردشگری ساحلی در اراضی خلع ید شده پناهگاه حیات وحش واقع در روستای سیبلی راه اندازی می شود ، افزود : طبق هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری شهرستان و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، این طرح به مدیریت بخش خصوصی و با نظارت محیط زیست در تابستان سال جاری در سواحل آستارا دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران ، شهرستان آستارا را به سبب موقعیت ساحلی خود به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند ، اضافه کرد : این طرح در محدوده 17 هکتار و فقط در فصل تابستان دایر خواهد بود.

وی راه اندازی شناگاه های مخصوص برای مردان و بانوان ، ایجاد پلاژهای منظم را از دیگر بخش های تعیین شده این طرح خواند و افزود : احیای طرح ساحلی با محوریت توسعه پایدار و در راستای حفظ اکوتوریسم منطقه و بر اساس ارزیابی های زیست محیطی عملیاتی می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با بیان اینکه نیاز شهرستان و نیز سیاست های دولت مبنی بر توسعه شناگاه ها و تفرج گاه های ساحلی است ، افزود : موفقیت و پایدار بودن هر طرح مستلزم ارزیابی تمام جوانب کار برای حفظ منابع و زیستگاه های طبیعی و جلوگیری از عواقب مغایر با محیط زیست منطقه است.

قلی نژاد گفت : اجرای طرح ها و پروژه های مختلف بدون در نظر گرفتن اصول و معیارهای لازم عوارض جبران ناپذیری را می تواند به دنبال داشته باشد.

17 هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش لوندویل از سال 75 توسط یک شرکت خصوصی تصرف شده بود که طی حکمی از سوی مقام قضایی استان گیلان در 25 آبان ماه سال گذشته قلع و قمع این اراضی تصرفی انجام شد.

پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب آق شهرستان آستارا با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار طی مصوبه شماره 63 مورخه 21 مرداد ماه سال 1354 شورای عالی محیط زیست کشور به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در آمده است.

این پناهگاه حیات وحش در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا واقع شده و از جنوب به شهر لوندویل ، از شمال به شهر آستارا ، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار