یونس رنجکش با بیان اینکه امسال بیش از 500 ناجی غریق در طرح های سالم سازی در مناطق خطرآفرین مستقر می شوند، اظهار کرد: تاکید این است که از ناجیان غریق آموزش دیده و دارای کارت نجات غریق استفاده شود.
کد خبر: ۳۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 25 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، یونس رنجکش با بیان اینکه امسال بیش از 500 ناجی غریق در طرح های سالم سازی در مناطق خطرآفرین مستقر می شوند، اظهار کرد: تاکید این است که از ناجیان غریق آموزش دیده و دارای کارت نجات غریق استفاده شود. 

وی زمان آغاز رسمی اجرای طرح های سالم سازی دریا را اول تیرماه عنوان و اضافه کرد: آمادگی استقرار ناجیان غریق در مناطق خطرآفرین برای کنترل سواحل و خطرات احتمالی را از هفته جاری داریم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان با یادآوری اینکه سال گذشته 53 نفر در سواحل استان غرق شدند، گفت: این تعداد غرق شدگان نسبت به 55 نفری که سال 1392 غرق شده بودند، کاهش یافته اما تلاش می کنیم این تعداد قربانیان دریا، هرچه بیشتر کاهش یابد. 

وی با بیان اینکه تمامی غرق شدگان دریا در خارج از محدوده طرح های سالم سازی شنا می کردند، افزود: آشنا نبودن با فنون شنا ، شنا در محیط آبی نامناسب و نقاط خطرآفرین علت غرق شدن این افراد بوده است. 

رنجکش تصریح کرد: سال گذشته 32 طرح سالمسازی شامل 66 شناگاه برای خواهران و برادران در گیلان آماده شده بود که امسال به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت دریا، این تعداد به 67 طرح افزایش یافته است.

وی با بیان این که طرح های جدید با همکاری دهیاری های ساحلی استان اجرا خواهد شد، افزود: افزایش سطح خدمات و امکانات، تکمیل امکانات خدمات دهی در طرح های سالم سازی موجود و ایجاد طرح های جدید در نوار ساحلی با همکاری دهیاری های ساحلی از دیگر اولویت های طرح های سالم سازی دریا در استان است. 

رنجکش اضافه کرد: به همین منظور در 9 شهرستان، 9 طرح سالمسازی که در گذشته وجود داشته به عنوان طرح های ویژه در نظر گرفته شده و قرار است امکانات آنها تکمیل شود. 

وی ادامه داد: امسال اقدامات دیگری برای تجهیز امکانات نظیر خرید جت اسکی، قایق موتوری و تامین لباس متحدالشکل برای ناجیان غریق انجام می شود ضمن آنکه با توجه به اعتباراتی که وزارت کشور در اختیار استانداری ها قرار داده بود، حدود 30 میلیارد ریال برای تجهیز و تکمیل این طرح ها هزینه خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان با بیان این که از اعتبارات استانی نیز مبالغی برای طرح های سالم سازی دریا تخصیص داده می شود، اظهار کرد: سال گذشته از مجموع اعتبار ملی پیشنهادی 260 میلیارد ریال، 50 میلیارد ریال برای طرح های سالمسازی دریا در استان اختصاص یافت که این میزان اعتبار صرف توسعه عمرانی و تجهیزاتی این طرح ها شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث دریا محور و استفاده از ظرفیت های سواحل و گردشگری از اولویت های مود تاکید استاندار است در همین راستا ، تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت ها و امکانات، برنامه ها را پیش ببریم. 

وی با یادآوری اینکه سال گذشته سواحل گیلان پذیرای 25 میلیون نفر گردشگر بود، گفت: پیش بینی می شود امسال در صورت مساعد بودن هوا ، تعداد مسافران و گردشگران با رشد چشمگیری همراه باشد. 

رنجکش افزود: انتظار داریم از امنیت اخلاقی جامعه نیز صیانت شود و گردشگران در بهره مندی از ظرفیت های ساحلی استان و مواهب خدادادی، برای حفظ محیط زیست، برقراری نظم و حفظ امنیت اخلاقی و رعایت شئون اخلاقی و اسلامی نیز همراهی بیشتری داشته باشند. 

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته با توجه به تجربه ای که داشتیم ، با توجه به تاکیدات وزارت کشور، طرح های سالم سازی دریا پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دایر بود و امسال نیز متناسب با آیین نامه ها و شرایط، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، دارای 300 کیلومتر نوار ساحلی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار