مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد با اشاره به شرایط خاص این مجموعه تاکید کرد؛
چون آتش نشاني شرايط خاصي دارد، از بين افراد معرفي شده آزمون مي گيريم تا افرادي که قابليت کار کردن در آتش نشاني را دارند، انتخاب شوند.
کد خبر: ۳۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 25 May 2015
به گزارش تابناک ، روزنامه خراسان از پیگیری یک شهروندي در تماس با خراسان گفت که از جريان استخدام 400آتش نشان براي شهر مشهد با فراهم شدن مقدمات جذب خارج از ضابطه حدود 100نفربدون شرکت در آزمون عمومي خبر داده بود و گویا اين موضوع با ضوابط اعلامي در اطلاعيه وزارت کشور مغايرت دارد.
دراين باره، مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد گفت: فقط جلسه توجيهي درباره شرايط کاري آتش نشاني براي متقاضيان داراي سهميه برگزار شده و هنوز آزمون برگزار نشده و کسي هم پذيرفته نشده است.
آتش پاد دوم حسن جعفري گفت: طبق قانون از هر استخدامي 25 درصد بايد به افراد داراي سهميه اختصاص يابد که هيچ ضابطه اي هم براي آن پيش بيني نشده است ولي چون آتش نشاني شرايط خاصي دارد، از بين افراد معرفي شده آزمون مي گيريم تا افرادي که قابليت کار کردن در آتش نشاني را دارند، انتخاب شوند.
وي درباره برگزاري جلسه آزمون دريک هتل براي اين افراد اظهار کرد: اين جلسه آزمون نبوده بلکه جلسه اي توجيهي درباره شرايط کاري آتش نشاني بوده است.
وي تاکيد کرد: آزمون براي اين افراد برگزار نشده است و هر زمان که آزمون براي اين افراد برگزار شود، با نظارت شوراي شهر، استانداري، حراست و ... خواهد بود و افرادي که انتخاب شوند بايد 100درصد آمادگي لازم را براي خدمت در آتش نشاني داشته باشند در غير اين صورت پذيرفته نخواهند شد. وي يادآور شد: اين افراد از بين 3 هزار نفر متقاضي داراي سهميه انتخاب مي شوند که در هر مرحله 200 نفر معرفي مي شوند.

«غلامحسين صاحبي» عضو شوراي اسلامي شهر مشهد نيزدراين باره گفت: براي استخدام، هر آنچه در قانون پيش بيني شده است بايد رعايت شود ولي تا جايي که مطلع هستم تعدادي معرفي شده و ثبت نام کرده اند و با توجه به اين که آتش نشاني کاري اداري و معمولي نيست، براي اين افراد نشستي توجيهي برگزار شده است.وي افزود: اين افراد نيز بايد در آزمون شرکت و حداقل نمره قبولي را کسب کنند و برابر قانون در مورد آن ها رفتار شود.علوي مقدم مدير کل امور شهري و شوراهاي استانداري خراسان رضوي نيز در اين باره گفت: در آزمون هاي استخدامي، سهميه در نظر گرفته شده است اما آتش نشاني شرايط متفاوتي دارد و بايد ابتدا آزمون برگزار شود و افراد شرايط خدمت در آتش نشاني را داشته باشند.وي با بيان اين که هم اکنون کارشناسي براي بررسي موضوع اعزام مي شود، تصريح کرد: ما نهاد نظارتي هستيم و اين که بدون آزمون يا در آزمون جداگانه اي اين افراد پذيرفته شده باشند، مورد قبول ما نيست چون هنوز آزمون پذيرش حدود 400 نيروي آتش نشاني مشهدبرگزار نشده است.وي تاکيد کرد: آزمون افراد داراي سهميه و افراد عادي به صورت متمرکز برگزار مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار