کد خبر: ۳۸۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 04 March 2017
تابناک / یونس رنجکش دقایقی پیش در گفتگو با خبرگزاری بین المللی کاسپین از آستارا با اشاره به ریل گزاری خط آهن آستارا_ آستارا، اظهار کرد: روز گذشته این کار آغاز شد و به اتمام رسید و خوشبختانه امروز هم قطار آزمایشی از ریل عبور کرد.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: حدود ۶۰۰متر از این ریل گذاری انجام شده و ادامه پیدا خواهد کرد تا با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا بارانداز کشیده شود.

فرماندار آستارا با تأکید براینکه این ریل گذاری  هزار و ۴۰۰متر طول خواهد داشت، اضافه کرد: پس از تکمیل راه آهن قزوین _ رشت از رشت هم به شهرستان آستارا مسیر خط آهن پیوند خواهد خورد.

رنجکش با اشاره به اینکه  این مسیر ریلی در راستای تحقق پروژه ریلی استان است، افزود: شهرستان مرزی آستارا دارای پتانسیل ویژه در بحث تحولات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه شهرستان  آستارا در این راستا تنها متعلق به گیلان نیست، اضافه کرد: آستارا در ابعاد تجاری و اقتصادی در جهت رونق اقتصادی متعلق به ایران است.

فرماندار آستارا گفت: تکمیل این ریل گذاری تأثیر بسزایی در بحث رونق اقتصادی کشور نیز دارد و با برخورداری از این موقعیت خاص اثر بخشی در بحث رونق اقتصادی استان و در مجموع کشور دارد.

وی در ادامه این مطلب اضافه کرد: این ریل گذاری در کاهش فاصله زمانی برای انتقال کالا در مسیر شمال به جنوب دارد نقش دارد و دولت نیز نگاه ویژه ای به این مقوله دارد و تلاش دارد از این جایگاه در بحث رونق اقتصادی استفاده کند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه حسن همجواری ایران اسلامی با کشورهای حاشیه خزر از دیگر پیامدهای این خط ریلی است، گفت: با برنامه ریزی های توسعه شهرستان به زودی شاهد بهره وری های بهتر در این مسیر خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار