کد خبر: ۳۸۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 09 January 2017
نشست دو جانبه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و گروه صنعتی مپنا با هدف تقویت و گسترش تعاملات فی مابین در حوزه نفت و گاز در اهواز برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری اهوازنو: مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این نشست با بیان اینکه حمایت از ساخت داخل یکی از مولفه های اثر گذار در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است ، خاطر نشان کرد : دردوران پسا تحریم نیز راهبرد اصلی ما ایجاد ساز و کاری مشخص برای تداوم حمایت از تامین کنندگان و سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت است .

مهندس بیژن عالی پور با اشاره به مهمترین برنامه های اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و بومی سازی کالا و تجهیزات مورد نیاز در گستره عملیاتی این شرکت اظهار داشت : تاکنون بیش از۸۰ درصد کالا، تجهیزات و نیازهای صنعتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با موفقیت بومی سازی و عملیاتی شده است .

همچنین در این نشست مدیر عامل گروه مپنا با بیان اینکه تولید بیش از ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور ، نشانگر نقش ممتاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب در تأمین بخش عمده درآمد ارزی و انرژی جمهوری اسلامی ایران است افزود : توسعه و تعمیق همکاری های صنعتی بین مپنا و شرکت مناطق نفت خیز جنوب در زمینه تامین و ساخت کالا و تجهیزات صنعتی بدون شک مایه افتخار و مباهات این گروه صنعتی است .

دکتر عباس علی آبادی خاطر نشان کرد : امکان سنجی استفاده از گازهای مشعل جهت تولید برق و همچنین ساخت دستگاه های فراورش سیار نفت خام ( MOT ) از جمله طرح های است که گروه صنعتی مپنا تمایل دارد با توجه به نیازهای صنعتی و عملیاتی کنونی در این بخش ها نیز با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب وارد همکاری های مشترک شود .

بر اساس این گزارش ، اجرای مهندسی معکوس و ساخت توربین توربین های AVON 1535 ، برنامه طراحی و ساخت کمپرسورهای گازی ، و روند پیشرفت تعمیرات اساسی چهار دستگاه توربین AVON از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان دو طرف قرار گرفت .

گروه صنعتی مپنا ، یک شرکت تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین‌المللی است که به همراه ۴۱ شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه طراحی و احداث نیروگاه‌های حرارتی (بخار، گازی و سیکل ترکیبی) و همچنین اجرای پروژه‌های نفت و گاز و  همچنین حمل و نقل ریلی  در سطح بازار ایران و منطقه فعالیت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار