تابناک / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار کرد: در سال جاری ۳ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی استان اختصاص داده شده که هنوز به طور کامل جذب نشده است.
کد خبر: ۳۸۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 28 February 2017
تابناک / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار کرد: در سال جاری ۳ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی استان اختصاص داده شده که هنوز به طور کامل جذب نشده است.

محمود ایزددوست، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت تسهیلات جهت ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در سال جاری از سوی بانک ملی سه هزار و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات جهت ایجاد اشتغال برای ۵۳۷ نفر در نظر گرفته شده است.

ایزددوست با بیان اینکه چهار دستگاه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی که مرکز صدور مجوز هستند باید این اعتبارات را جذب کنند افزود: سهم فرهنگ و ارشاد اسلامی از این مبلغ ۶۰۰ میلیون و مابقی دستگاه ها هر کدام ۹۰۰ میلیون تومان است.

 وی با ابراز تاسف از اینکه تا کنون فقط ۲ هزار و ۶۸۵ میلیون تومان جذب شده است اذعان کرد: سازمان های صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی استان توانستند تمام اعتبارات خود را جذب کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: ۶۱۵ میلیون تومان از این اعتبارات باقی مانده که باید تا پایان سال توسط دو دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی جذب شود.

وی به سهم اشتغال هر دستگاه اشاره و بیان کرد: تعهد صنعت و معدن و تجارت و  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر کدام ۱۸۰ شغل، جهاد کشاورزی ۱۱۶ شغل و فرهنگ و ارشاد اسلامی ۶۱ شغل بوده است.

ایزد دوست به مشاغل خانگی ایجاد شده اشاره و خاطرنشان کرد: فرش دستباف، تولید پوشاک، گلیم بافی، چادرشب بافی، پرورش زنبور عسل، سفال، طراحی لباس، تدوینگری فیلم، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ،  از جمله مشاغلی است که به آنان تسهیلات پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار