نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تامین زمین و احداث نمایشگاه بازرگانی در کشور روسیه امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۳۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 24 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پورسلیمان صبح امروز در نشست با سرکنسول روسیه در رشت در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما از سال گذشته درصدد احداث و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی در کشور روسیه با هدف ارائه توانمندی‌های بازرگانی، صنعتی و کشاورزی این استان در روسیه بودیم که امکان تاسیس و راه‌اندازی آن فراهم نشده است.

وی گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌ها برای احداث و استقرار نمایشگاه سعی بر راه‌اندازی سرای تجارت ایران در روسیه است که می‌تواند به تقویت تجارت ایران با روسیه کمک کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل ضرورت تقویت و برپایی نمایشگاه دائمی در آستارخان و جلوگیری از برخی آزمون و خطای گذشته کشورهای ارمنستان و ترکیه را در این منطقه یادآور شد و اعلام کرد: باید تلاش کنیم تا واقع‌بینانه و با رفع موانع موجود تقویت توسعه تجارت ایران با روسیه اتفاق بیفتد.

پیرموذن با ابراز خرسندی با طرح خواهرخواندگی اردبیل با استان ولگوگراد روسیه گفت: با توجه به اینکه ولگوگراد از استان‌های صنعتی روسیه است خواهرخواندگی اردبیل با این شهر می‌تواند به تقویت توسعه تجاری و توانمندی بیشتر در این حوزه بینجامد.

وی حل مشکلات صدور ویزا به ویژه برای تجار را یادآور شد و ادامه داد: اتصال راه آهن آستارا به آسیای میانه و کشور روسیه می‌تواند بهترین فضا را در صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل از نزدیک‌ترین منطقه فراهم آورد.

این مسئول در پایان انعقاد تعرفه ترجیحی را به عنوان یک حرکت تحول‌آفرین در حوزه تجارت خارجی یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با اعمال این تعرفه ترجیحی بتوان تقویت بخش تجاری را شاهد و ناظر بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار