نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جریان‌ها و کانون‌های قدرت و ثروت که هزینه‌های انتخاباتی را به شکل میلیاردی می‌پذیرند باید در ورود به عرصه انتخابات شناسایی شوند و مانع از دخالت آن‌ها شد.
کد خبر: ۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ 09 February 2015

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل‌ اظهار کرد:‌ در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی از هم‌اکنون عده‌ای به دنبال متصل کردن خود به این جریان‌های قدرت و ثروت هستند که ضروری است در این باب متولیان نظارت دقت بیشتری را انجام دهند.

وی ادامه داد: نیازهای مالی نمایندگان و یا نامزدهای انتخاباتی از محل‌های مختلف تامین می‌شود، ممکن است خود نماینده آنچه در کف داشته باشد از آن استفاده کند یعنی خود تامین‌کننده مالی خود باشد و دیگر مردم و بستگان با کمک‌های خود نامزد انتخاباتی را در امر تبلیغات که هزینه‌های بسیار سنگینی را دارد یاری دهند ولی همواره باید به این نکته دقت داشت که کمک‌های مالی که توسط دوستان نزدیک صورت می‌گیرد موجب وامدار شدن نماینده نشود چراکه نماینده باید تنها وام‌دار مردم باشد و برای منافع مردم کار کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به ورود برخی جریان‌های قدرت و ثروت اشاره کرد و گفت: معمولا ورود گروه‌ها و طیف‌های صاحبان ثروت و قدرت در امور انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بی‌دلیل نیست یا برای خودشان اهداف و منافعی دارند و یا با کمک به نمایندگان می‌خواهند آنان را در کنترل عملیاتی خود در بیاورند.

حقیقت‌پور در مورد مقدار هزینه‌های انتخابات نمایندگان اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: در حال حاضر نمی‌توان هزینه‌های کلی انتخابات را تخمین زد چراکه روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد و نمی‌توان کلی بیان کرد بعضی نامزدها با حداقل و همان امکانات معمول در دسترس تبلیغات می‌کنند اما متاسفانه بعضی‌ها با دادن ضیافت و هدیه و از این قبیل موارد وارد صحنه تبلیغات خود می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به عقیده بنده برج‌ها در هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی آینده بیشتر از خرج‌هاست، نامزدهایی هستند که در دوران تبلیغات خود به هزاران نفر شام می‌دهند، این‌گونه نمایندگان برای تامین هزینه‌های مالی خود مجبور به وصل شدن به صاحبان قدرت و ثروت در کشور هستند در مقابل، منابع ثروتی هم که کمک مالی به نامزدها می‌دهند توقعات سیاسی و ... از او دارند.

حقیقت‌پور در مورد کمک‌های مردمی گفت: کمک‌های مردمی به نامزدها به این نحو است که نماینده شماره حساب خود را اعلام می‌کند و مردم هم نامزدی را که تفکر و عملکردش را دوست داشته باشند برای روند تبلیغات وی کمک مالی می‌کنند، مردم هم قطعا هیچ چشم‌داشتی به دست آن نامزد ندارند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار