پیام تجمع اعتراضی جمعی از مددجویان بهزیستی در مقابل استانداری ایلام:
سکوت مسئولین فعلی بهریستی استان در قبال تضییع حقوق معلولین تحت پوشش این نهاد و رها نمودن آنان به حال خود شبهه انگیز بوده و خطور سوالات متعددی به اذهان مردم و جامعه پرتعداد تحت پوشش این نهاد حمایتی را بدنبال خواهد داشت ،اگرچه این پولها خوردن ندارد و چوب بی صدای خدا بزودی صداهایی را در خواهد آورد!!اما مسوولین محترم!یا پولشان را پس دهید یا برایشان مسکن بسازید!
کد خبر: ۳۷۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 11 February 2017

تابناک ایلام ::همه ما بخوبی می دانیم که افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام ،بهزیستی ونهاد های خیریه ای ،آسیب پذیر ترین افراد جامعه از حیث اقتصادی واجتماعی محسوب می شوند ،بهمین خاطر توجه ویژه به وضعیت معیشتی ،رفاهی واجتماعی و...این افراد بعنوان ضعیف ترین قشر جامعه همواره مورد تاکید بوده است.

اما دراین بین در پاره ای از نهادهای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی ،ایجاد چتر حمایتی بر سر گروههای خاصی از جامعه مثل افراد معلول،ناتوان ذهنی وخانوار های در معرض آسیبهای اجتماعی به خدمات وفعالیتهای این نهاد رنگ وبوی متفاوت تر ی بخشیده است ،زیرا علاوه بر اهتمام به معیشت ،وظیفه تامین زندگی بهتر برای افراد نیازمند حمایتهای اجتماعی به این سازمان واگذار شده است.

حال شما تصور کنید ،خانوارهایی که در معرض شدیدترین آسیبها از قبیل اجتماعی واقتصادی وفرهنگی و...قرار داشته وبرای رهایی از شرایط تحمیل شده وبرخورداری از حمایتهای دولت با گذراندن هفت خان رستم در زمره افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته اند،امانه تنها از این افراد در مقابل آسیبها حمایت نشود،بلکه بدلیل غفلت و سوء مدیریت ها ،این افراد به سمتی هل داده شوند که تنها اندوخته های مالیشان نیزدر معرض اتلاف قرار بگیرد .

امروز (شنبه 23بهمن ماه)جمعی از افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی استان ایلام ،باتجمع در مقابل استانداری ایلام بدنبال شخصی می گشتند تا فریاد آنها را شنیده و مرحمی بر دردهای بی شمارشان باشد،سرپرستهای خانواده ای که هرکدام به عللی از قبیل معلولیت و...تحت حمایت این نهاد قرار گرفته وبا وعده و وعیده های داده شده برای خانه دار شدن ،نه تنها هرگز سایه سقف خانه ای را بر سرخود وعایله اشان حس نکردند ،بلکه سالهاست چندر غاز سرمایه واندوخته خود را نیز درمعرض اتلاف قرار داده وکسی هم جوابگویشان نیست.

این افراد که خود را نماینده بیش از 254خانوارتحت حمایت بهزیستی معرفی نمودند در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام مدعی بودند که از سال 91با وعده خانه دار شدن از سوی مسئولین وقت بهزیستی استان، هرکدام به فراخور توانمدیشان از 5 تا 15 میلیون تومان را از طریق معرفی بهزیستی، به حساب یک شرکت ساختمان سازی واریز نموده واز آن تاریخ تاکنون نه از خانه سازی خبری شده ونه کسی جوابگوی سرمایه از دست رفته اشان است!

این افراد می گویند :حدود پنج سال از زمان انعقاد قرارداد وواریز نمودن پیش پرداختشان گذشته است ،اما حتی محل ساخت مسکن های وعده داده شده به آنها نیز مشخص نیست این به این معناست که اصلا زمینی برای ساخت مسکن به بهزیستی اختصاص داده نشده این درحالیست از سرنوشت نزدیک به 2میلیارد تومان متقاضیان نیز بی خبریم .مسئولین ودستگاه قضایی باید به داد ما برسند ،این پولها اصلا خوردن ندارند!

فرشاد پورمند مدیرعامل تعاونی مسکن معلولین بهزیستی و نماینده تجمع کنندگان در این خصوص به خبرنگار ما گفت:استارت این کار از سال 90 وبا فراخوان مدیر وقت بهزیستی استان زده شد ومعلولین نیز با اعتمادی که به مسئولین بهزیستی داشتند مبادرت به ثبت نام و واریز پیش پرداخت نمودند.

پورمند ادامه داد: مددجویان مشمول این طرح هرکدام به سختی مبالغی از 5میلیون تا 15 میلیون جمع آوری وبعنوان پیش پرداخت به حساب این آقایان واریز نمودند.

وی افزود:یکسال پس از جمع آوری وکسب منفعت شخصی از پولهای مردم ،تازه به فکر تشکیل تعاونی افتاده وقراربود برای خرید زمین اقدام نمایند ، اما با گذشت 5سال از آن زمان نه از پولها خبری است ونه زمینی خریداری کرده اند.

این معترض بیان داشت:درحال حاضر از سرنوشت ملبغ 2میلیارد تومان جمع آوری شده خبری نیست وکشی هم پاسخگوی این زیان وارد شده به مددجویان بهزیستی نیست ،انتظار داریم مسئولین دولتی ودستگاه قضایی به این موصضوع مهم واکنش جدی نشان دهند.

نماینده معترضین خاطرنشان کرد: برای روشن شدن موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق معلولین ،پرونده ای در دادستانی تشکیل شده وحتی کیفرخواستی برای محکومیت سوء اسفاده کنندگان صادر شده است امام حقیقتا روشن شدن این موضوع به جدیت بیشتر قاضی پرونده نیازمنداست.

انتظار می رود دستگاه قضایی ودستگاههای نظارتی استان با جدیت به این موضوع ورود کرده ودست سوء استفاده کنندگان را از اموال بی دفاع ترین قشر جامعه (معلولین) استان کوتاه نمایند.

سکوت مسئولین فعلی بهریستی استان در قبال تضییع حقوق معلولین تحت پوشش این نهاد و رها نمودن آنان به حال خود شبهه انگیز بوده و خطور سوالات متعددی به اذهان مردم و جامعه پرتعداد تحت پوشش این نهاد حمایتی را بدنبال خواهد داشت ،اگرچه این پولها خوردن ندارد و چوب بی صدای خدا بزودی صداهایی را در خواهد آورد!!اما مسوولین محترم!بهتراست  یا پولشان را پس دهید یا برایشان مسکن بسازید!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار