فدراسیون که احتمال عدم توافق با استویچف را می‌داد، کولاکوویچ را در آستین نگه داشت و یک هفته پس از آمدن مربی بلغار به ایران خیلی زود مشخص شد آب‌مان با او خیلی بهتر توی جوب می رود.
کد خبر: ۳۷۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 06 February 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از ایران ورزشی آنلاین:

چیزی حدود شش ماه از المپیک گذشته. المپیکی که والیبال ایران برای اولین بار آن را تجربه می کرد و بعد از ناکامی های دوره های گذشته به سادگی مسافر ریو شده بود. ریو در نهایت با توجه به گروهی که داشتیم و شرایط موجود، در حد و اندازه خودمان و بر طرف شدن کف توقعاتمان پیش رفت. در ظاهر شاید فدراسیون راضی از پنجمی در المپیک بود اما همین که خیلی زود حرف از رفتن لوزانو به میان آمد، یعنی فدراسیون هم راضی نبود. راضی نبود چون تیم ملی هیچ رنگ و بویی از تیم همیشگی نداشت. آن تصمیم حالا و ماه ها پس از المپیک بالاخره این تصمیم عملی و جایگزین لوزانو مشخص شد. جانشنین لوزانو یک مربی صرب دیگر است، اهل مونته نگرو و دومین حضورش در تیم های ملی را تجربه می کند.
داستان انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال

فدراسیون والیبال بعد از اینکه در نهایت نتوانست مربیان بزرگی مثل رزنده و آناستازی را برای هدایت ایران مجاب کند و اصلا سمت آلکنو هم نرفت، رسید به مربیانی مثل استویچف و بروتو و همین کولاکوویچی که حالا سرمربی ایران است. داورزنی خیلی تلاش کرد که رادوستین استویچف بلغار را راضی کند تا روی نیمکت ایران بنشاند. استویچف هم مقاومت نکرد و به ایران آمد اما همین آمدنش باعث شد تا این بار خیلی صریح تر و محکم تر تصمیم بگیرد و شرایط ایران را دور از اهدافش بداند.

فدراسیون که احتمال عدم توافق با استویچف را میداد، کولاکوویچ را به عنوان گزینه سهل الوصول تر در آستین نگه داشت و یک هفته پس از آمدن مربی بلغار به ایران آمد و خیلی زود هم مشخص شد آبمان با او خیلی بهتر توی جوب می رود.

کولاکوویچ در نهایت پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون (با پیش فرض نزدیک تر بودن نظرش) به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. انتخابی که پایانی بود بر پروسه ای طولانی مدت و پر ماجرا که فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی پشت سر گذاشت.

  • قرارداد ۲+۲ پیش روی کولاکوویچ

ایگور کولاکوویچ هم مانند دیگر گزینه مربیان هدایت تیم ملی، قراردادی دو مرحله ای را پیش رویش خواهد داشت. او برای دو دوره دو ساله تا المپیک بعدی هدایت ایران را پذیرفته و قرار است در پایان دو سال اول بررسی ها صورت گرفته و درباره ادامه همکاری با او تصمیم گیری شود. اتفاقی که برای کواچ و به خصوص لوزانو هم افتاد و ه هردو بعد از مدتی از هدایت تیم ملی کنار گذاشته شدند. لوزانو البته بخش اول قراردادش تا پایان المپیک بود که دیگر تمدید نشد و نوبت به کولاکوویچ صرب رسید.

  • یک تجربه ملی و سه تیم باشگاهی

کولاکوویچ بعد از اتمام دوران بازیگری اش در همان تیمی که بازی اش را آغاز کرده بود، کار مربی گری را آغاز کرد و در شرایطی که تنها سی و یک سال داشت، سرمربی تیم پودگوریکا در لیگ مونته نگرو شد. جایگاهی که دوازده سال و تا سال ۲۰۰۹ در اختیار داشت. عملکرد خوب کولا در رده باشگاهی هدایت تیم ملی صربستان را به این مربی رساند. او در سال ۲۰۰۶ روی نیمکت صرب ها نشست تا اولین و تنها تجربه حضورش در رده ملی به عنوان مربی را پشت سر بگذارد. تجربه ای که البته خوب و ادامه دار بود و او را تا سال ۲۰۱۴ سرمربی تیم ملی نگهداشت.

کولاکوویچ با این حال پس از جدایی در سال ۲۰۰۹ از پودگوریکا، هدایتACHوالی لوبیانا در لیگ اسلوونی را عهده دار شد و در سال ۲۰۱۳ هم از این تیم به ای اس کن فرانسه پیوست که تا سال گذشته هم در این تیم حضور داشت.

  • دوران افول کولا

دوران افول این مربی صرب چند سالی می شود که آغاز شده. روند نتیجه های قابل قبول او با تیم ملی صربستان رفته رفته رو به نزول کرد تا در نهایت سال ۲۰۱۴ کنار گذاشته شد. او همچنین در رده باشگاهی هم از همان سال ها در لیگ فرانسه حضور داشته که نتیجه قابل توجهی کسب نکرده و حداقل سه سالی می شود که نتیجه آن چنانی از این مربی ندیده ایم. با این حال او که در بیست سال گذشته هیچ گاه بیکار نبوده و جزو مربیان مطرح دنیا به حساب می آید، حالا به عنوان سرمربی ایران انتخاب شده و باید دید آیا می تواند با تیم ایران هم در رقابت های پیش رو مثل صربستان روی سکو برود یا خیر؟

  • حضور همزمان تیم ملی و باشگاه

نگاه به کارنامه و رزومه کولاکوویچ نشان می دهد که او عادت داشته همیشه همزمان با حضور در تیم ملی صربستان، در رده باشگاهی هم فعالیت کند. او همزمان با کار در هر سه باشگاهی که از ابتدا در آن کار کرده، در تیم ملی صربستان هم حضور داشته و هر دو بخش فعال بوده است. اتفاقی که در فدراسیون والیبال ایران نوعی خط قرمز به حساب می آید و همین اتفاق باعث عدم توافق با مندس شد. حالا باید دید که آیا این مربی در ایران هم قصد این کار را دارد و آیا اصلا فدراسیون اجازه این کار را به او خواهد داد یا خیر؟

  • برنز لیگ و نقره جام جهانی

کولاکوویچ در سال نخست حضورش در تیم ملی صربستان عنوان چهارمی رقابت های قهرمانی جهان را بدست آورد. مدال نقره و برنز لیگ جهانی و همچنین برنز جام جهانی و چندین و چند عنوان در رقابت های قهرمانی اروپا از جمله افتخارات این مربی مونته نگرویی در صربستان است.

او همچنین چندین قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ های مونته نگرو و رومانی بدست آورده اما در لیگ فرانسه نتوانست به مقامی دست پیدا کند.

عناوین و افتخارات کولاکوویچ با تیم ملی صربستان:

۲۰۰۷ برنز قهرمانی اروپا

۲۰۰۸ نقره لیگ جهانی

۲۰۰۹ نقره لیگ جهانی

۲۰۱۰ برنز جام جهانی

۲۰۱۰ برنز لیگ جهانی

۲۰۱۱ طلای قهرمانی اروپا

۲۰۱۳ برنز قهرمانی اروپا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار