کد خبر: ۳۷۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 06 February 2017
به گزارش تابناک یزد، استاندار یزد با اشاره به اینکه فرهنگ کار در یزد ضعیف است، گفت: یک واحد تولید تخم‌مرغ برای جذب ۱۲ نیروی کار بومی ۲ ماه معطل شد ولی نتوانست نیرو جذب کند.
 سیدمحمد میرمحمدی  در نشست هم‌اندیشی با مسئولان هیئت‌های مذهبی و معتمدین محلات یزد که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با گرامیداشت این ایام و تبریک میلاد با سعات حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، اظهار داشت: بودجه فرهنگی کلا در اختیار شورای فرهنگ عمومی در مرکز قرار می‌گیرد که بتواند به تناسب در استان‌ها توزیع شود.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ایران میثاقی است که بیش از 98 درصد مردم آن را تصویب کردند، گفت: ادیانی که در قانون اساسی ما رحمیت داده شده‌اند محترم هستند و اینکه ما آنها را به عنوان اقلیت مطرح کنیم اصلا به مانند بینشی نیست که در خارج از کشور نسبت به اقلیت‌ها مطرح می‌شود و ما باید به همه احترام بگذاریم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه آنچه که در قانون اساسی تاکید شده را ما باید مطیع باشیم و به آن عمل کنیم، گفت: در قانون بیان شده که اقلیت‌ها می‌توانند مراسم‌هایشان را برگزار کنند و ما هم وظیفه داریم حقوق شهروندی را برای آنها به صورت کامل قائل باشیم.

میرمحمدی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان یکی دیگر از موضوعاتی است که در مباحث امروز مطرح شد، گفت: در مدت چند سال فعالیت این دولت اشتغال زیادی ایجاد شده و به تناسب سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، ایجاد اشتغال افزایش پیدا کرده است.

وی از گازرسانی به 80 روستای کشور در امسال با بودجه 100 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: سال گذشته 137 میلیارد تومان برای گازرسانی استان هزینه شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه همه این موارد اشتغال را به دنبال دارد، گفت: درست است که سال گذشته تحریم بودیم و امکان انتقال پول و فروش نفت نداشتیم و قیمت نفت به حداقل ممکن رسید، ولی در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه فرهنگ کار در استان یزد ضعیف است، گفت: یکی از تولیدی‌های تخم مرغ استان دو ماه معطل ما شد که اجازه به کارگیری کارگر افغانی نداشت ولی ما در طول دو ماه نتوانستیم کارگری برای وی کنیم که در مرغداری‌هایش کار کند.

وی در پاسخ به درخواست یکی از حضار مبنی بر تخریب خانه‌های مخروبه بافت قدیم و ساخت آن با سبک قدیم، گفت: الان هم این اقدام در حال انجام است و در صورتی که مالکان درخواست اجرای آن را داشته باشند می‌تواند برای دریافت مجوز مراجعه کند.

استاندار یزد بافت تاریخی یزد را منحصر به فرد و یک میراث بشری دانست و گفت: لازم است واحدهایی که به این صورت مجوز دریافت می‌کنند و احداث می‌شوند، علاوه بر اینکه از استانداردها و استحکام لازم برخوردار هستند، باید حتما نما و ظاهر تاریخی، قدیمی و کاهگلی داشته باشند.

میرمحمدی به احداث زائرسرای یزد در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: به همت عزیزان زمین این زائر سرا خریداری و پی‌ریزی انجام شده، لازم است که همه در راستای تسریع در ساخت این مجموعه که زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان کار می‌کند همت کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار