موقعیت فعلی منوریل توجیه مسافرپذیری ندارد و فعلاً تصمیم بر این است که منوریل در همین بخش متوقف و تکمیل شود. در پروژه زيرگذر تقاطع غيرهمسطح عمارياسر تجهيزات به صورت سه شيفت فعاليت مي‌كنند و اميدواريم تا پايان سال اين پروژه شهري را به اتمام برسانيم.
کد خبر: ۳۶۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 28 January 2017
به گزارش تابناک قم، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به احداث پروژه منوریل قم، اظهار داشت: منوریل در شهر قم به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص این شهر مطرح‌شده و نوعی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی رایج در جهان است.

علیرضا قاری قرآن با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورهای جهان منوریل در جایگاه خود ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است، افزود: شاید بتوان گفت در نقطه‌ای که منوریل در قم ایجادشده ازنظر مکان‌یابی به‌درستی عمل نشده و باید این سیستم‌های حمل‌ونقلی در مکان‌هایی ایجاد شود تا بتوان تمرکز جمعیتی را داشت.

وی با اشاره به دلایل و مباحث کارشناسی که درگذشته در خصوص اجرای پروژه منوریل در بستر رودخانه درگذشته مطرح‌شده است، گفت: جدا از تمام مسائل این بخش باید دیده می‌شد که در کنار مسائل مالی و تملک آیا این پروژه با این مسیریابی مسافر لازم را جابه‌جا خواهد کرد یا خیر.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با تأکید بر اینکه متناسب با هزینه‌‌ای که در پروژه منوریل انجام می‌شود باید بازخورد استفاده عمومی را شاهد باشند، بیان کرد: هزینه‌های گزافی که برای مترو می‌شود و عبور دادن آن از نقاط پرجمعیت شهرها به دلیل تمرکز جمعیت و توجیه مسافری آن است.

وی بابیان اینکه موقعیت منوریل مسافر خیز نبوده و با مرکز تمرکز مسافر فاصله دارد، خاطرنشان کرد: تقریباً در خط فعلی از اتوبان کاشان تا میدان مطهری هیچ مسافری برای منوریل وجود ندارد و اشکال ما در این مقطع همین مسئله است.

قاری قرآن با تأکید بر اینکه با انتقال این مسیر به محور باجک توجیه مسافر را افزایش خواهد داشت، گفت: تصمیم مدیران استانی و ملی بر این است که منوریل در همین بخش 4.7 کیلومتر تکمیل‌شده و فعلاً برنامه‌ای بر ادامه آن نداریم.

تكميل زيرگذر پروژه عمارياسر ۱۵ خرداد تا پايان سال جاري

مديرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداري قم نیز با اشاره به اینکه تقاطع غیر همسطح شهدای ۱۵ خرداد یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری است، اضافه کرد: اکنون نزدیک به سه سال از شروع این پروژه می‌گذرد در حالی که عملیات اجرایی این پروژه را باید با سرعت بیشتری دنبال می‌کردند.

محمدتقی نادعلی اضافه کرد: روگذر پروژه تقاطع غیر همسطح عماریاسر دارای ۳۳۰ متر طول و ۲۸ متر عرض و زیرگذر آن نیز دارای ۵۵۰ متر طول و ۲۸ متر عرض بوده و میدان به همراه پل همسطح این پروژه نیز مساحتی نزدیک به هزار و ۲۰۰ متر مربع را اشغال کرده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: قرارگاه سازندگی قائم پیمانکار پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ۱۵ خرداد بوده اما از ابتدای دی‌ماه سال جاری این پروژه به این سازمان واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با تاکید بر اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح عماریاسر طی یک ماه اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: آسفالت و روشنایی روگذر این پروژه انجام شده و از نخستین روز بهمن‌ماه زیر بار ترافیک رفته است.

وی با اشاره به اینکه طولانی شدن عملیات اجرایی این پروژه مشکلاتی را برای شهروندان و زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) به دنبال داشته است، تصریح کرد: دوربرگردن‌های مورد نیاز را در زیر روگذر احداث شده تا تردد در این منطقه با مشکل خاصی مواجه نباشد.

نادعلی از تکمیل زیرگذر پروژه تقاطع غیرهمسطح عماریاسر تا پایان سال جاری یاد کرد و افزود: اکنون تجهیزات به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند و انشالله تا پایان سال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت غیر نقدی برای این پروژه اعتبار درنظر گرفته شده است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار