رئیس کمسیون عمران شورای شهر تبریز گفت: در سال 93 نسبت به سال 92، 40 درصد رکود در ساخت و ساز داشتیم که یکی از دلایل مهم این قضیه کمبود تقاضا است.
کد خبر: ۳۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 19 May 2015

به گزارش خبرنگار ما، ایرج شهین باهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مردم به تصمیماتی که در شورا گرفته می شوند می توانند انتقاد کنند و شوراها نیز باید پاسخگوی مردم باشند،تک تک اعضای شورا باید پاسخگوی تصمیماتی که میگیرند باشند و این نشست ها موقعیتی برای شفاف سازی این عملکرد ها است پس نباید هیچ دیواری بین اعضای شورا و مردم باشد.

شهین باهر در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا ساخت و ساز ها در دو سال اخیر کاهش یافته است، گفت: بحث اقتصاد و سودآوری برای سرمایه گذار است که باعث رکود در ساخت و سازمی شود و در سال 93 نسبت به سال 92، 40 درصد رکود در ساخت و ساز داشتیم که یکی از دلایل مهم این قضیه کمبود تقاضا است.

عضو شورای شهر تبریز با اظهار نارضایتی خود از معماری های شهری ادامه داد: در ساخت پروژه ها، مطالعات را باید در اولویت قرار بدهیم چرا که پروژه های زیادی داشتیم که قبل از مطالعه، کلنگ زنی شده اند و یکی از مناطقی که بر ساخت و ساز آن منطقه نظارت و مدیریت شده است شهرک ارم می باشد.

شهین باهر در مورد پروژه هایی که با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهند شد، گفت: دو پروژه مهم پل رو گذر راه آهن و پسماندها و دیگر پروژه هایی چون شش زمین چمن و ... که اگر برای چهار شنبه این هفته آماده شوند، با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

شهین باهر در مورد طرح های سال 1394 اظهار کرد: پروژه های در حال ساخت و مورد نظر شامل ،شش زمین چمن،مسقف سازی وادی رحمت ،پارک جنگلی عباس میرزا و در اولویت جمع آوری آب های سطحی و ... می باشد و حدود 340 پروژه در نشریه ها به مناقصه گذاشته شده است.

شهین باهر با بیان این که سرمایه گذاری مشکل اشتغال را نیز حل خواهد کرد، ادامه داد:تنها پروژه ای که مشارکت واقعی در آن اتفاق افتاده است پروژه لاله پارک می باشد که در طی این پروژه مشکل عدم وجود فضای تفریحی در زمستان نیز رفع خواهدشد .

وی با اشاره با این که نباید به جای سرمایه گذاری، سرمایه برداری کرد، افزود: سه عامل رکود اقتصادی، کمبود زمین و تنگ نظری ها است که مانع جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار