تیم های فوتبال صبای قم و پرسپولیس تهران در حالی روز شنبه 9 بهمن ماه امسال در ورزشگاه یادگار امام راحل قم با هم دیدار می کنند، که صبا برای رهایی از قعر جدول و پرسپولیس نیز برای تثبیت صدرنشینی خود، رقابت سنگین و تعیین کننده ای خواهند داشت.
کد خبر: ۳۶۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 26 January 2017
به گزارش تابناک قم، این مسابقه برای هر 2 تیم بسیار حساس است و از بُعد تعیین سرنوشت تیم ها در جدول رده بندی نیز، یکی از حساس ترین و در عین حال جذاب ترین بازی های لیگ برتر فوتبال ایران خواهد بود.

صبای قم اکنون در رتبه پانزدهم و در قعر جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور قرار دارد و هر چند در 2 بازی اخیر خود در دور برگشت مسابقات، درخشش امیدوارکننده ای داشت ولی هنوز خطر سقوط این تیم را به شدت تهدید می کند.

تیم پرسپولیس تهران نیز در حالی با 41 امتیاز در صدر جدول قرار دارد که تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با هدایت امیر قلعه نوعی و کسب 37 امتیاز، رقیب جدی این تیم به شمار می آید و شکست و لرزش پرسپولیس، ممکن است با ازدست دادن صدر جدول برای این تیم به همراه باشد. 

آخرین وضعیت تیم پرسپولیس و صبا در لیگ برتر

تیم پرسپولیس تهران از 18 بازی با 12 برد، پنج تساوی، یک باخت، 23گل زده، پنج گل خورده، تفاضل گل 18+ و 41 امتیاز در صدر جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشورقرار دارد.

در مقابل تیم صبای قم از 18 بازی با 2 برد، هفت تساوی، 9 باخت، 12گل زده، 23 گل خورده و تفاضل گل 11- و با 13 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ برتر قرار دارد.

پرسپولیس در 18 بازی تنها پنج گل دریافت کرده و صبای قم در همین میزان بازی 23گل دریافت کرده که این حکایت از قدرت خط دفاعی پیروزی و آسیب پذیری دفاع صبای قم دارد.

داشته های صبای قم و پرسپولیس تهران 

تیم پرسپولیس تهران در فصل جاری بازیکنان شاخص و مهره هایی مانند علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمد انصاری، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، سروش رفیعی، وحید امیری، علی علیپور، مهدی طارمی، رامین رضاییان و غیره را در اختیار دارد. 

هم اکنون برانکو ایوانکوویچ هدایت تیم پرسپولیس تهران را برعهده دارد. وی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال 2006 بود. این مربی کروات تیم فوتبال ایران را در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان قهرمان این رقابت ها کرد. 

درمقابل تیم فوتبال صبای قم در این فصل با هدایت عبدالصمد مرفاوی کار را دنبال و بازیکنانی مانند محسن فروزان، میرهانی هاشمی، حنیف عمران‌زاده، امید نظامی‌پور، حمیدرضا دیوسالار، مهران امیری، سید مهدی حسینی، کیوان امرایی، امید جهانبخش، مجید علیاری، منصور تنهایی و غیره را به همراه دارد. 

مرفاوی سابقه مربیگری در تیم های استقلال تهران، مس کرمان و پیکان تهران را در کارنامه خود دارد.

تفاوت مهره های 2 تیم 

تیم پرسپولیس تهران با این مهره های کلیدی باید در قم در برابر صبای این شهر صف آرایی کند.

تیم فوتبال صبای قم در نیم فصل جدید، پویا سیف‌پناهی، مسعود حق‌جو، کریم اسلامی، حامد لک، وحید علی‌آبادی و هاشم بیک‌زاده را از دست داد.

در این مسابقه شانس از آن جهت برای صبای قم یار است که تیم پرسپولیس در این بازی مهدی طارمی، سید جلال حسینی و فرشاد احمدزاده را به دلیل سه اخطاره بودن و محسن ربیع خواه را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد و این یک فرصت مهم برای تیم میزبان است تا با کسب یک پیروزی، خود را از نقطه بحران دور کند. 

مهدی طارمی در بازی رفت مقابل صبای قم، تک گل برتری تیمش را به ثمر رسانده بود و در مقابل فرشاد احمدزاده نیز سال گذشته در قم برای تیم پرسپولیس گلزنی کرده بود و سید جلال حسینی نیز یکی از باتجربه ها و بهترین های تیم پرسپولیس می باشد. 

تاثیر بازی صبا و پرسپولیس در لیگ

در بازی روز شنبه 9 بهمن ماه شاهد یک جدال سنگین بین 2 تیم خواهیم بود که یکی برای فرار از سقوط و دیگری برای تثبیت صعود و ماندن در صدر جدول تلاش می کنند.

نکته جالب توجه این است که سرنوشت 2 تیم تبریزی یعنی تراکتورسازی و ماشین سازی نیز به نتیجه این مسابقه گره خورده است.

اگر صبا در این بازی پیروز شود به سود تیم تراکتور سازی تبریز است و این تیم تبریزی به صدر جدول نزدیک می شود و در صورتی که صبای قم در این مسابقه بازنده شود به سود تیم ماشین سازی تبریز خواهد بود از این جهت که صبای قم و ماشین سازی در پایین جدول قرار داردند و تیمی که نیتجه بهتری بگیرد از سقوط نجات پیدا خواهد کرد. بنابراین ماشین سازی در تعقیب صبا برای تحویل دادن قعر جدول به این تیم است.

تیم فوتبال صبای قم در این مسابقه درحالی برابر تیم پرسپولیس تهران قرار می گیرد که با سقوط فاصله چندانی ندارد. 

تفاوت صبای قم با رقیبانش

پایین تر از صبای قم تیم ماشین سازی تبریز با 9 امتیاز قرار دارد، این تیم به دلیل این که به بخش خصوصی وابسته است و از سوی دیگر در نیم فصل جدید، فرهاد کاظمی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، شانس بالا کشیدن خود از پایین جدول را دارد. 

وی تیم سپاهان اصفهان را در لیگ برتر 82-1381 به عنوان نخستین تیم غیر تهرانی تاریخ لیگ فوتبال ایران به مقام قهرمانی رساند و هم چنین این تیم را به مقام قهرمانی جام حذفی 83-1382 رساند.

ماموریت نخست فرهاد کاظمی در تیم ماشین سازی تبریز جلوگیری از سقوط این تیم است و ماشین سازی تنها چهار امتیاز کمتر از صبای قم دارد و اگر تیم صبای قم مقابل پرسپولیس تهران بازی را واگذار کند، جبران این امتیازات در بازی های باقی مانده این فصل بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

از سوی دیگر تیم سایپا نیز با توجه به پشتوانه بخش خصوصی و حضور حسین فرکی در راس این تیم، پیش بینی می شود در نیم فصل دوم شرایط بهتری را تجربه کند.

در مقابل تیم فوتبال صبای قم به دلیل مشکلات مالی، از دست دادن 39 امتیاز تا هفته هجدهم و نداشتن تماشاگر شرایط سختی را در پیش دارد و اگر در بازی مقابل پرسپولیس تهران شکست بخورد به احتمال فراوان فرآیند فرسایشی شدن این تیم به سمت سقوط آغاز خواهد شد. بنابراین بهترین کمک به تیم فوتبال صبای قم، حمایت از تیم و رفع مشکلات آن است، چراکه هر اندازه زمان بگذرد به ضرر این تیم خواهد بود.

صبا تیم فصل دوم را خوب آغاز کرده به گونه ای که موفق به یک پیروزی و یک تساوی شده و اگر بتواند با استفاده از فرصت میزبانی و غیبت بازیکنان سرشناس پرسپولیس، در این مسابقه پیروز شود تا حدودی از بحران خارج خواهد شد و در بازی های آینده نیز از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا می کند. 

صف آرایی استقلالی های صبا مقابل پرسپولیس

مهمتر از همه حضور استقلالی های صبا مقابل تیم پرسپولیس تهران است، در این مسابقه عبدالصمد مرفاوی، خود از بازیکنان و مربیان سابق استقلال تهران است و حضور حنیف عمران زاده، محسن فروزان و میثم مجیدی دیگر استقلالی های سابق مقابل رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس قابل توجه خواهد بود. 

در تیم صبای قم، هر چند صمد مرفاوی از مربیان خوب و باتجربه لیگ برتر فوتبال محسوب می شود ولی مشکلات مالی و جدا شدن تدریجی بازیکنان تاثیرگذار، اصلی ترین چالش این تیم است که برای ماندگاری در لیگ برتر باید به فکر چاره اندیشی برای این معضل باشد.

بازی 2 تیم فوتبال صبای قم و پرسپولیس تهران روز شنبه 9 بهمن ماه ساعت 16:50در ورزشگاه یادگار امام راحل در قم برگزار خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار