خطای پزشک کار دست، دو دست کودک داد؛
تابناک: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعتراف صریح خود به دو بار خطای پزشکی که روی یک کودک دو ساله انجام گرفته است تا کی می خواهد با عذرخواهی از قربانیان، خطاهای پزشکی را یک امر غیر انکار بداند.
کد خبر: ۳۶۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 26 January 2017
تابناک اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعتراف صریح خود به دو بار خطای پزشکی که روی یک کودک دو ساله انجام گرفته است تا کی می خواهد با عذرخواهی از قربانیان، خطاهای پزشکی را یک امر غیر انکار بداند و با بسنده کردن به آمار خطاهای پزشکی در جهان ، خطا را توجیه کند .
آیا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این فکر کرده است که در کشورهای توسعه یافته پس از هر خطای پزشکی ، قربانیان تا پایان عمر مورد حمایت قرار می گیرند .
 
آیا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تلاش کرده است که آمار دقیق خطاهای پزشکی را در این استان در بیاورد و بررسی موشکافانه ای روی آن انجام دهد و اقدام عاجلی در حوزه پیشگیری از آن انجام دهد یا باز هم این مورد قربانی بودجه کم شده است.
 
آیا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می داند که وجود فارغ التحصیلان پزشکی در مراکز آموزشی که امروزه بیشتر بیمارستان‌های مهم اصفهان آموزشی است، میزان نارضایتی مردم از کادر درمان را بالا برده است و سطح کیفی درمان را پایین کشیده است.
 
آیا زمان آن نرسیده است که بیمارستان های آموزشی را با تیم های درمانی دانشجویی و کارورزان پزشکی  از بیمارستان های غیرآموزشی با تیم های تخصصی درمانی جدا کرد و هر کس با میل و تصمیم خود انتخاب کند که در کدامیک از بیمارستان ها حق سرویس درمان بگیرد.
 پزشکان دانشجویی که به گفته یکی از اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان تنها از پزشکی روپوش سفید آن را دیده اند و گوشی قلبی که بر گردن خود آویخته اند، از پزشکی تنها ژستی از آن را دیده اند و با قدم زدن در بین بیماران خودی را نشان می دهند.
 
آیا زمان آن نرسیده که واقعا چالشی به خطای پزشکی نگاه شود و کمیته ویژه ای که چه عواملی سبب ازدیاد این دست خطاها شده است هرچند جامعه پزشکی تا زمانی که قبول نکنند میزان خطاها نه به خاطر پیشرفت تکنولوژی و ابزار مبایل است که به گوش همه می رسد بلکه آمار واقعی آن زیاد است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار