کد خبر: ۳۶۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 24 January 2017
تابناک / مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت با اشاره به انجام فراخوان شناسایی مالکین درشت دانه در رشت، گفت: شهرداری آماده مشارکت با سرمایه گذاران است.
 
 

 

متین عاشوری، مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت اظهار داشت: سرمایه گذاری یک روند مدت دار بوده و نمی‌توانیم در زمانی کوتاه مدت انتظار معجزه از سرمایه گذاری در هر شهری داشته باشیم.

 

وی اعلام کرد: اگر شهرهایی مانند تهران، تبریز و مشهد در سرمایه گذاری حرفی برای گفتن دارند مباحث مربوط به جذب سرمایه را از 12 سال پیش آغاز کردند.

 

مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت با بیان اینکه برای سرمایه گذاری در ابتدا باید روند جذب مشارکت مردم را داشته باشیم، گفت: برندسازی شهر رشت و جذب سرمایه گذار در گام بعدی انجام می‌شوند.

 

وی افزود: برای شهر رشت در راستای چشم اندازی که در برنامه عملیاتی شهر پیش بینی شده محورهای سرمایه گذاری مشخص شده است.

 

عاشوری اذعان داشت: با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در شهر رشت، مباحث گردشگری مبتنی بر زیست بوم و بستر طبیعی، ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک به عنوان مزیت‌‎های رقابتی انتخاب شده است.

 

وی اضافه کرد: از معضلات شهرها در حوزه سرمایه گذاری این است که نمی‌توان به ماده و تبصره مشخص در شهرداری‌ها اشاره کرد و با استناد بر آن در یک فرآیند کوتاه به نتیجه رسید، بر همین اساس چابک سازی فرآیندها دستور کار سرمایه گذاری شهر رشت قرار گرفته است.

 

مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت با بیان اینکه شهرداری رشت یک ارگانی است که وظیفه خدمات رسانی را بر عهده دارد، گفت: اگر بخواهیم پروژه‌های سرمایه گذاری خود را سود ده تعریف کنیم باید در کنار بعضی از پروژه‌هایی باشد که شاید سوده ده نباشد و سود آن در دراز مدت از خدماتی که به شهرواندان ارائه می‌دهیم به دست بیاید.

 

وی استفاده از پتانسیل مشاورین بخش خصوص را از دیگر اقدامات دفتر سرمایه گذاری شهردرای رشت برشمرد و گفت: پرداخت به مشاورین تهیه کننده بسته‌های سرمایه گذاری منوط به محقق شدن پروژه‌های پیشنهادی آنان شده است.

 

عاشوری یادآور شد: ایجاد بانک‌های اطلاعاتی در خصوص ملک‌های شهرداری و مشخصات سرمایه گذاران از زیر ساخت‌های مد نظر بود که توسط دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت انجام شده است.

 

 وی با اشاره به دو نوع پروژه سرمایه گذاری ملک از شریک و ملک از شهرداری، طرح های سرمایه گذاری شهرداری رشت گفت: فراخوان شناسایی مالکین درشت دانه انجام شده است.

 

مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت در ادامه گفت: به همه مالکین درشت دانه که هنوز به چرخه سرمایه گذاری شهر ورود نکرده‌اند اعلام می‌کنیم شهرداری برای پروژه‌هایی که شیوه نامه و فرایندهای گام به گامش مشخص شده آماده مشارکت با سرمایه گذاران است.

 

وی با بیان اینکه هدفمان در این مقطع ساخت مجتمع‌های تجاری نیست چون نیازی از شهر برطرف نمی‌کند، اظهار داشت: هدف پروژهای سرمایه گذاری در تامین سرانه‌هایی است که در شهر کم داریم و نیاز به گسترش دارند.

 

عاشوری، پروژه‌های گردشگری و سلامت، بازآفرینی و زیرساختی و حمل و نقل را از این دست پروژه‌ها خواند و گفت: طرح‌های سرمایه گذاری شهر رشت در سه سطح کلان، متوسط و خرد دسته بندی شده‌اند.

 

 گفت: پروژه های خرد زودبازده هستند و هر سال ممکن است چندین قرارداد داشته باشیم اما در پروژه‌های کلان نیاز است از اکنون برنامه ریزی برای سالهای آتی باید داشته باشیم.

 

مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت درباره پروژه های سرمایه گذاری کلان، اعلام کرد: ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود، باغ 450 هکتاری هنر و طبعیت در جنوب رشت، تالاب عینک و هتل در کنار باغ 6 هکتاری به نام باغ تالار زربافی، مجموعه‌های ورزش و سلامت، پارک‌های موضوعی، ایجاد نمایشگاه بین‌المللی، میدان عرضه میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل مزاحم از این جمله هستند.

 

 وی طرح‌های ساخت شهربازی، ایجاد پارکینگ و بسته‌های خرد دورن پارکی را از پروژه‌های در سطح خرد معرفی کرد و گفت: در حوزه بازآفرینی، فراخوان شناسایی خانه‌های قدیمی انجام شده تا در مرحله بعد به سرمایه گذار معرفی شود.

 

عاشوری خاطرنشان ساخت: طرح‌های کمک کننده به حمل و انبوه، حمل و نقل ریلی، بازگشایی مسیرها و ساخت پارکینگ‌های طبقاتی از پروژه‌های زیرساختی شهر رشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار