در کمیته حمایت از بیماران خاص اراک مطرح شد؛
تابناک مرکزی: در نشست کمیته حمایت از بیماران خاص شهرستان اراک بر پیگیری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی به منظور ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای این بیماران تاکید شد.
کد خبر: ۳۶۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 18 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، علیرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای حمایت از بیماران خاص شهرستان اراک که با هدف بررسی مسایل این بیماران در فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: نگاه جامعه باید به بیماران  خاص، نگاه خاص و ویژه باشد و اگر بتوانیم در هر نشست حتی یک مشکل بیماری های خاص را برطرف کار بزرگ و درخور تحسین انجام شده است.

در ادامه جلسه مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص استفاده از آمبولانس برای بیماران دیالیزی و کلیوی مساعدت لازم را انجام دهد.

همچنین شهرداری اراک در خصوص جمع آوری و دفن بهداشتی و یا معدوم سازی پسماندهای بیماران خاص در مراکز درمانی سطح شهر اراک و بیمارستان ها اقدام کند و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، در خصوص ایجاد اشتغال برای بیماران خاص با توجه به وضعیت بیماری آنها، پیگیری لازم را انجام دهد.

در این جلسه همچنین مقرر شد سازمان های بیمه گر شامل تامین اجتماعی، خدمات درمانی و بیمه سلامت در زمینه تایید مدارک پزشکی و درمانی بیماران هموفیلی در محل بیمارستان در اسرع وقت اقدام کنند.

موضوع دیگری که در این جلسع مطرح شد این بود که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با همکاری مجمع خیرین سلامت استان مرکزی در زمینه مساعدت مالی برای تهیه داروهای بیماران خاص از جمله داروهای جدید و گران قیمت اقدام کند .

براساس آنچه که در این نشست عنوان شد در حال حاضر اراک یک هزار و ۴۳۸ بیمار خاص دارد که از این تعداد ۹۹۳ نفر زن و ۶۴۵ نفر مرد هستند و 33 بیمار تالاسمی، ۲۷۲ بیمار کلیوی، ۹۳۲ بیمار ام اس و ۹۱بیمار هموفیلی در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار