رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان گفت: امروز با بهره‌برداری از 22 تخت، تعداد تخت‌های فعال اعصاب و روان در این استان به 92 تخت رسید.
کد خبر: ۳۶۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 14 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین داوودی در حاشیه مراسم افتتاح بخش اعصاب و روان بیمارستان امام علی(ع) رودان اظهار داشت: امروز به‌طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس تعداد هزار تخت برای بیماران اعصاب و روان در کشور به بهره‌برداری رسید.
 
وی افزود: سهم استان هرمزگان از این طرح 22 تخت است که 14 تخت آن در شهرستان رودان و 8 تخت دیگر در شهرستان بستک با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال به‌صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر با افتتاح این 22 تخت، تعداد تخت‌های فعال اعصاب و روان در استان هرمزگان به 92 تخت رسیده است که توانستیم سرانه تخت اعصاب و روان به ازای هر 24 هزار نفر را به یک تخت به ازای هر 16 هزار نفر کاهش دهیم.
 
داوودی از راه‌اندازی 57 تخت دیگر برای بیماران اعصاب و روان در اوائل سال آینده خبر داد و عنوان کرد: تا سه ماهه اول سال آینده یا در نهایت تا شش ماهه نخست، تعداد 10 تخت روان‌پزشکی اطفال، 20 تخت اورژانس روان‌پزشکی، 15 تخت دیگر برای بزرگسالان در بندرعباس و 12 تخت دیگر برای بیماران اعصاب و روان در قشم راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری اعصاب و روان از دسته بیماری‌هایی است که تأثیرات آن هم بر روی فرد و هم بر روی خانواده و اجتماع بسیار زیاد است که باید توجه خاصی به این بیماری شود و به‌حمدالله با تدبیر وزارت بهداشت و مقام عالی وزارت در طرح تحول سلامت، امروز همزمان در سرتاسر کشور هزار تخت روانپزشکی به بهره‌برداری رسید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار